پایان شایعات عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی راه نجات از تیغ است! تیغ یکی از ابزارهای رفع موهای زائد بدن است، که اغلب ما علاقه ای به آن نداریم، اما در خصوص بیکینی این عدم علاقه چندین برابر است. بیکینی ناحیه ای از بدن است که دسترسی به همه بخش های آن سخت است و به نوعی با سطحی وسیع روبرو نیستیم. لیزر موهای زائد یکی از روش های جایگزین تیغ است . شما می توانید جهت لیزر موهای زائد بیکینی در ساوه از طریق تماس تلفنی نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید به پیج اینستاگرام لیزرساوه مراجعه نمایید.

در این مقاله تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی در باروری، بروز سرطان، پرده بکارت و حساسیت های پوستی را بررسی می کنیم. توضیح می دهیم که بهترین کاندید استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی چه کسانی هستند. ارزیابی صورت می گیرد که آیا دختران مجرد می توانند از این روش استفاده کنند یا خیر. در نهایت پرتکرارترین سوالات مربوط به لیزر ناحیه بیکینی را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

 

لیزر موهای زائد بیکینی در یک نگاه

ناحیه شرمگاهی بخشی است که همیشه با دسته ای از مو پوشانده شده است. موهای زائد، زمخت و خشن که اغلب رنگ تیره ای دارد. این موهای زائد در فصل گرم تابستان موجب تعریق می شود و بسیار مشکل ساز است. اثرات منفی موهای زائد ناحیه شرمگاهی در روابط جنسی نیز تاثیر می گذارد.

بسیاری از افراد از تیغ برای رفع موهای زائد بیکینی استفاده می کنند. این روش در ابتدا آسان و در دسترس است اما یکی از شایع ترین مشکلاتی که ایجاد می کند، قرمزی پوست، جوش و خارش است. لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و روشی جایگزین و بی نظیر محسوب می شود.

این روش در چند جلسه و توسط پزشک صورت می گیرد. روال کار مانند لیزر همه نواحی بدن است. به طوری که دستگاه لیزر مشخصی از نور را به ناحیه تناسلی می تاباند و فولیکول مو از بین می رود. موها هر جلسه نسبت به جلسه بعد کمتر و نازک تر می شود و به میزان 85 درصد از مو از بین می رود. مدت زمان لیزر موهای زائد بیکینی برای هر جلسه 8 الی 10 دقیقه است.

لیزر موهای زائد بیکینی سبب نرمی پوست می شود و پوست شروع به بازسازی خود گرفته و بسیار لطیف می شود. در لیزر موهای بیکینی، بخش های داخل ران، ناحیه بالای پا و خط بیکینی پوشش داده می شود.

در این روش  رنگدانه ها یا رنگ مو هدف قرار می گیرد به طوری که پس از جذب لیزر فولیکول مو از بین رفته و دیگر رشد نخواهد داشت. این امر به مرور زمان سبب می شود که موهای زائد اطراف خطر بیکینی از بین برود. رویش مو کج نخواهد بود و موهای زیر پوستی ایجاد نمی شود.

 

 

 

چرا لیزر موهای زائد بیکینی نتیجه بخش است؟

بگذارید این موضوع را به زبانی ساده توضیح دهیم. کاندید اصلی لیزر موهای تیره، زمخت و خشن هستند. دقیقاً موهای زائد بیکینی در این دسته قرار دارند. علت اینکه گفته می شود لیزر بیکینی به نسبت سایر بخش های بعد نتیجه بخش تر است، به دلیل جنس مو و رنگ آن است. موهای دست و پا و سایر نواحی بدن ممکن است نازک و بور باشد و یا خاکستری شود. اما بیکینی و خط باسن دو ناحیه پر از موهای زائد خشن هستند. کمتر کسی می تواند ادعا کند که بیکینی وی با موهای نرم و لطیف همراه است. در واقع اولین هدف از اجرای لیزر از بین بردن موهای بیکینی بود که کم کم به صورت تکمیل شده برای کل بدن ارزیابی شد.

حتی افرادی که ذاتاً بور هستند، یعنی پوست سفیدی دارند و رنگ مو و سایر موهای زائد بدنشان طلایی و روشن است، موهای بخش بیکینی آنها اغلب تیره است. این انسجام موهای زائد بخش بیکینی سبب شده است که این روش به نوبه خود نتیجه بخش باشد. از سوی دیگر بیکینی بخشی است که کمتر یا اصلاً در معرض نور خورشید قرار می گیرد و به نوعی پوست در وضعیت آماده و مناسب برای لیزر قرار دارد. نواحی دست و پا و صورت ممکن است در اثر نور خورشید سوخته و یا برنز شده باشند و این موضوع سبب می شود که تنظیم قدرت لیزر برای سایر بخش های بعد نیاز به دقت بیشتری داشته باشد اما در مورد بیکینی با توجه به حساسیتی که برای این منطقه دیده می شود، شرایط برای لیزر فراهم است. البته که این روش نیز نیاز به دقت بالایی داشته و می بایست توسط پزشک متخصص پوست صورت بگیرد.

 

 

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی به نسبت روش های دیگر

·         لطافت پوست: شاید برخی از افراد معتقد باشند که لیزر ارتباطی به لطافت پوست ندارد. این ادعا اشتباه است. منظور از لطافت در مقایسه با سایر روش های رفع موهای زائد است. وقتی از تیغ استفاده می کنید، ابزار تیزی مدام روی پوست شما کشیده می شود و یک لایه از سطح پوست را درگیر می کند. وقتی از اپیلاسیون استفاده کنید، پوست کشیده و فشار زیادی را تحمل می کند. کرم و اسپری های موبر در صورتی که به دقت استفاده نشود، پوست را دچار سوختگی می کند. اما در خصوص لیزر موهای بیکینی شرایط فرق دارد. هیچ جسم سخت و تیزی قرار نیست به پوست شما برخورد داشته باشد و تنها با طول موج نوری که از دستگاه لیزر ساطع می شود می توان نتیجه خوبی گرفت. رفته رفته پوست بافت های خراب خود را بازسازی می کند و لطافت اولیه خود را به دست می آورد.

·         خداحافظی با خارش و سوزش: کسانی که از تیغ استفاده می کنند، می دانند که یک الی دو روز پس از استفاده از تیغ، درست زمانی که موهای جدید قرار است از پوست رشد کنند، ناحیه تناسلی چقدر درگیر خارش می شود. گاه این خارش آنقدر شدید است که عملاً استفاده از لباس زیر دشوار می شود. کسانی که روش های بهداشتی رفع موی زائد را انتخاب می کنند از سوزش ایجاد شده گله دارند و حس می کنند، پوستشان دیگر کیفیت اولیه را ندارد. این موضوعات در خصوص لیزر موهای زائد بیکینی دیده نمی شود. لیزر هیچ ارتباطی با خارش ندارد. شایعاتی مبنی بر خارش پس از لیزر را باور نکنید. همینطور سوزش ایجاد شده نیز بسیار بسیار محدود است و در کمتر از چند ساعت برطرف می شود.

·         روشی مقرون به صرفه:  ما هم می دانیم که لیزر موهای زائد روشی گران است و در این مورد یک نظر کلی دیده می شود اما منظور ما از ارزان بودن این روش، در واقع هزینه نهایی است که برای فرد ایجاد می شود. دقت کنید که شما به عنوان یک بانوی ایرانی از سن بلوغ تا آخرین روز از زندگی خود نیاز به وسایل بهداشتی اعم از تیغ و کرم های موبر و … دارید. یک جمع و تفریق کلی که داشته باشید متوجه می شوید که چه هزینه هنگفتی در طول عمر پرداخت خواهید کرد. اما در خصوص لیزر شما در یک دوره فشرده هزینه ای پرداخت می کنید و تا آخر عمر درگیر هزینه های دیگر نخواهید بود!

·         رهایی از تعریق: لیزر مو زائد بیکینی سبب می شود که بدن فضای تنفس داشته باشد. در واقع این روش به نوبه خود می تواند بدن را از شر عرق نجات دهد. به واسطه تیغ و سایر روش های از بین بردن موی زائد همیشه تحریک می شود و این تحریک پوستی به صورت عرق ظاهر می شود. لیزر موهای زائد بیکینی یکی از روش هایی است که پوست را در وضعیت تنفس قرار می دهد و به نوعی مشکلات مربوط به تعریق را از بین می برد.

 

 

 

نواحی قابل پوشش لیزر موهای بیکینی

از آنجایی که نگرانی بابت ناحیه شرمگاهی زیاد است، در این بخش قصد داریم نواحی که به واسطه لیزر موهای زائد بیکینی ساپورت می شود را مورد بررسی قرار دهیم. یک سری موضوعات مهم در این زمینه وجود دارد که باید در مورد آنها اطلاعات داشته باشیم.

لیزر موهای زائد بیکینی به دو صورت لیزر خط بیکینی و لیزر برزیلی دسته بندی شده است. تفاوت این دو لیزر در واقع همان نواحی است که توسط دستگاه پوشانده شده است. از یاد نبرید که انتخاب هر یک از روش ها به صلاحدید پزشک و طبق مشورت با شما صورت می گیرد.

 

لیزر خط بیکینی: خط بیکینی در واقع به ناحیه خارج از لباس حمام گفته می شود و در حدود دو الی سه اینچ از خط شلوار فاصله خواهد داشت. گاه نیز نواحی پایین بیکینی نیز پوشش داده می شود اما محدوده مورد پوشش در این نوع لیزر بیشتر نخواهد بود.

لیزر برزیلی: این مورد موهای زائد ناحیه شرمگاهی را به صورت کامل و دائم از بین می برد و در صورتی که خودتان دوست داشته باشید در برخی از نواحی مو باقی بماند می توانید به اپراتور مربوطه اطلاع دهید.

در ادامه کمی بیشتر در مورد لیزر خط بیکینی و برزیلی صحبت می کنیم و این دو گزینه را با هم مورد مقایسه قرار می دهیم.

 

 

 

لیزر موهای زائد خط بیکینی یا لیزر برزیلی؟

خط بیکینی از بخش های حساس بدن محسوب می شود و مراقبت از آن کار سختی است. حال فرض کنید که در فصل گرم سال باشیم و شما قصد استفاده از لباس شنا داشته باشید. در واقع چندان فرقی ندارد که چند وقت یک بار بدن خود را وکس می کنید و یا از تیغ برای شیو استفاده می کنید در نهایت شما از فضای موجود ناراضی هستید و البته حق هم دارید. ظاهری ناصاف در بدن شما ایجاد می شود. و اگر از تیغ به صورت مکرر استفاده شده است سوزش به خصوص در زمان ادرار خواهید داشت. در برخی از شرایط دیده شده که مشکلات پوستی برای بدن ایجاد می شود.

بسیاری از بانوان تفاوت خط بیکینی و برزیلی را نمی دانند. خط بیکینی به ناحیه گفته می شود که خارج از خط شورت است. در واقع کسانی که لیزر موهای زائد بیکینی را انتخاب می کنند در صورتی که لباس زیر به تن داشته باشند دیگر نگران ظاهر نازیبای خط ران نیستند. در این روش گاه بنا به صلاحدید فرد نواحی زیر قسمت های لب و قسمت بالای شرمگاهی نیز مدنظر قرار می گیرد اما این موارد به تقاضای مراجعه کننده خواهد بود.

در خصوص لیزر موهای زائد برزیلی شرایط فرق دارد و به نوعی مساحت بیشتری پوشش داده می شود و شامل قسمت های لب و همینطور مناطق اطراف آن می شود. در این روش نیاز است که فرد لباس خود را کاملاً درآورد. نیاز است که موهای ناحیه شرمگاهی شیو نشده باشد تا گزینه مناسب برای وی انتخاب شود. در روش برزیلی همه موهای بخش تناسلی از بین می رود. بنابراین هدف شما از لیزر موهای بیکینی باید مشخص باشد. اگر دوست دارید بخشی از موهای خطوط داخلی بیکینی باقی بماند، لیزر برزیلی به درد شما نمیخورد و در صورتی که دوست داشته باشید بیکینی شما به طور کامل پاکسازی شود می بایست به سراغ لیزر موهای زائد لیزری بروید.

در زمان شیو کردن، تیغ آن طور که باید انعطاف پذیر نیست و همه نواحی را پوشش نمی دهد. در واقع یا خطر خونریزی و بریدن وجود دارد و یا دیده شده که موهای بسیاری از بخش ها از بین نرفته است. فرم بدن بانوان با هم فرق دارد و این تفاوت برای بخش بیکینی بیشتر از سایر بخش ها است.

 مزایای لیزر برزیلی

وقتی قرار باشد به سمت ساحل بروید و یا از لانژهای کنار ساحل استفاده کنید، یکی از دغدغه های شما نداشتن موهای زائد است. لیزر برزیلی بیکینی را به صورت مثلثی پوشش می دهد و بخش های مختلف آن را به طور دقیق هدف گذاری می کند. مزایای روش لیزر برزیلی از قرار زیر است:

1-      در این روش موهای زائد و ناخواسته خط بیکینی به صورت دائم حذف می شود و بخشی از موها جا نمی ماند.

2-      در این روش خراشیدگی و بریدگی و … وجود ندارد و پوست بیکینی از نظر حساسیت ارزیابی می شود.

3-      لیزر موهای زائد بیکینی به صورت برزیلی نیازی به بخیه و جراحی ندارد و یکی از روش های سریع درمان محسوب می شود.

4-      این روش آسایش و راحتی زیادی به دنبال دارد و به طور کلی یکی از بهترین روش های خلاصی از موهای زائد بدن است.

5-      لیزر موهای زائد بیکینی متناسب با شیوه زندگی شما و طبق سلیقه شما عمل می کند.

لیزر موهای زائد بیکینی به صورت برزیلی بر اساس پالس های نور لیزر به شکل انتخابی عمل می کند. و ملانین موجود در فولیکول های موهای تناسلی را هدف قرار می دهد و آنها را از بین می برد. رنگدانه هایی که در فولیکول مو وجود دارند به واسطه پالس های نور جذب می شوند. مشخص است که اگر فولیکول های مو تخریب شود، سرعت رشد مو نیز بسیار کمتر می شود.

دستگاه های لیزر به صورتی کار می کنند که از بین بردن موهای زائد بدن به شکل ایمن صورت بگیرد و درمان دقیقاً باب میل بیمار دنبال شود.

دستگاه لیزر موهای زائد بیکینی برای انواع پوست و مو طراحی شده است اما برای موهای قرمز و خاکستری هنوز نتایج آنطور که باید نیست.

دستگاه دایود به طور معجزه آسایی می تواند برای لیزر موهای زائد بیکینی مناسب باشد. این دستگاه با سیستم کولینگ قوی خود هر میزان درد وارد به بخش بیکینی را به حداقل رسانده است. طول موج دستگاه طولانی تر بوده و بر اساس رنگ ها و رنگدانه های مختلف، حساسیت دارد. از سوی دیگر دستگاه به صورتی طراحی شده است که بر روی بافت های اطراف تاثیری نمی گذارد و از این رو می تواند برای تیپ های پوستی مختلف گزینه خوبی محسوب می شود.

 

 

انواع سبک های لیزر موهای زائد بیکینی به روش برزیلی

لیزر موهای زائد بیکینی به روش برزیلی انواع متنوعی دارد که هر یک بر اساس نوع طرح اولیه عمل می کند. در اصل لیزر موهای زائد بیکینی به روش برزیلی همه موهای ناحیه تناسلی را از بین می برد اما شما طبق سلیقه خود می توانید تعیین کنید که موها به صورت نواری، قلبی، مثلثی یا هر شکل دیگر از بین برود.  برخی از سبک های رایج در این گزینه را برای شما توضیح می دهیم:

لیزر برزیلی به صورت کامل: در این روش همه موهای ناحیه تناسلی بالا و پایین پوشش داده می شود و خط بیکینی نیز در بر گرفته می شود.

لیزر برزیلی نواری: در این روش یک نوار عمودی از خط بیکینی بدون لیزر باقی می ماند که می تواند باریک با کلفت باشد و طبق سلیقه مشتری انتخاب می شود. این خط نواری از بالای خط بیکینی تا پایین آن است. سایر نواحی اطراف خط کاملاً از بین می رود.

لیزر برزیلی مثلثی: در این رو یک مثلث از بیکینی بدون لیزر باقی می ماند که این مثلاً از بخش باریک در پایین به صورت وسیع در بالا ادامه دار می شود و مثلث می تواند کوچک باشد و یا بزرگ در نظر گرفته شود. اپراتور مخصوص به واسطه ابزارهای مخصوص طراحی لازم را بر روی بخش مورد کرده و اطراف آن را برای لیزر انتخاب می کند.

لیزر برزیلی با طرح سفارشی: شما می توانید همه موهای زائد را توسط لیزر برزیلی از بین ببرید و یک طرح طبق طرح سفارش خود باقی بگذارید که طراحی آن توسط بیمار صورت می گیرد که می تواند قلبی شکل یا به صورت استوانه ای باشد.

 

 

تجربه فرایند لیزر برزیلی

زمانی که برای لیزر موهای زائد بیکینی در نظر گرفته می شود بر اساس منطقه تحت درمان متفاوت خواهد بود. اما نیاز است که فرد از عینک محافظ چشم استفاده نماید و گاه نیز از بی حسی موضعی استفاده می شود. در تجربه لیزر موهای زائد بیکینی چیزی شبیه به نیشگون حس خواهید کرد که به نوعی امر طبیعی بوده و به زودی به آن عادت می کنید و نشان از روال درست کار دستگاه است. در واقع این دستگاه نشان می دهد که لیزر فعال بوده و به درستی کار می کند.

از سوی دیگر احساس گزگز نیز در برخی از بخش های حساس تر دیده می شود. پس از اتمام کار احتمال اینکه کمی قرمزی و تورم وجود داشته باشد، زیاد است اما نه به این معنی که از فعالیت های عادی در روز جا بمانید.

 

 

لیزر برزیلی به نسبت سایر روش ها یک سری تفاوت های بارز دارد. مثلاً در این روش اثر بخشی پس از 3 جلسه کاملاً مشخص است. در طی 3 الی 5 جلسه نتایج فوق العاده ای دیده می شود که سبب نرمی و لطافت ناحیه تناسلی می شود. نتیجه کار ممکن در ابتدا دائمی به نظر نرسد اما به زودی و با تکرار عمل لیزر موقعیت لیزر بهتر می شود. در این روش فولیکول های مو گاه خود را بازسازی و ترمیم می کنند. دقت کنید که مو در نواحی درمان باز هم رشد مجدد دارد اما کمتر و نازک تر از قبل و وقتی جلسات لیزر به طور دقیق دنبال شود می تواند نتیجه عالی ایجاد نماید. موهای زائد ناحیه تناسلی در مرحله رشد فعال یعنی آناژن توسط طول موج نور ساطع شده از دستگاه پروسه درمان را دنبال می کنند و زمانی که درمان به پایان رسید هر یک الی دو سال یک بار نیاز به تکرار درمان است.

 

 

تاثیرات لیزر موهای زائد بیکینی در دوران قاعدگی

پوست واژن بسیار حساس است و در معرض عفونت و سایر آسیب های پوستی است که اگر به آن دقت نشود، مشکلات زیادی ایجاد می کند. برای رفع موهای زائد بدن نیاز است که روش های قابل قبولی ارزیابی شود که به پوست بدن صدمه وارد نشود. یکی از بهترین روش های موجود، لیزر موهای زائد بیکینی است. دختران هم میتوانند مانند خانمها از لیزر موهای زائد بیکینی استفاده کنند اما یک سری نگرانی ها همیشه با این گروه همراه است.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران قاعدگی مشکلی ایجاد می کند؟ آیا لیزر موهای زائد بیکینی در دوران قاعدگی مجاز است؟

شما در دوره قاعدگی اجازه استفاده از لیزر را ندارید. در واقع اصلاً شرایطش را نخواهید داشت! اپراتور در دوره کار با لیزر به همه بخش های بیکینی شما می بایست دسترسی داشته باشد و در دوره قاعدگی این اجازه به او داده نمی شود. اما تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی بر روی قاعدگی موضوعی است که دوست داریم کمی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

دقت کنید که پرتوهای لیزر فقط به سطح پوست واژن به میزان 3 میلیمتر پوست نفوذ می کند. در واقع عمق ورود این طول موج کوتاه و تنظیم شده است و ممکن نیست که به تخمدانها آسیب وارد کند. از اینکه بر روی هورمون های زنانه تاثیری نمی گذارد و در نهایت سیکل قاعدگی فرد نیز درگیر نمی شود.

اختلالاتی که در قاعدگی ایجاد می کند به واسطه سندروم تخمدان پلی کیستیک است و یا یک سری مشکلات هورمونی ایجاد می شود که سبب می شود برخی از بیماری ها در فرد ایجاد شود. هیچ گزارشی در خصوص تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی بر روی نامنظم شدن پریود به دست ما نرسیده است. از سوی دیگر خانمها و دختران جوان بدون نگرانی از اثر لیزر می توانند از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوند.

 

 

 

عوارض لیزر موهای بیکینی در دوره پریود

در خصوص عوارض لیزر موهای زائد بیکینی در دوره پریود یک سری شرایط دیده می شود. به طور کلی در دوران قاعدگی تغییراتی در هورمون های استروژن و پروژسترون ایجاد می شود که سبب می شود پوست واژن کمی حساس تر شود. در واقع اگر بلافاصله پس از پریود به سراغ لیزر موهای زائد بیکینی بروید، احتمال اینکه درد بیشتری احساس کنید زیاد است چون پوست واژن حساس تر و نازکتر شده است.

یک نکته مهم در خصوص بانوان متاهل این است که اگر از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنند، می توانند در طول دوره پریود نیز از لیزر موهای زائد بیکینی بهرمند شوند. دقت کنید که این گزینه به طور کلی برای دختران باکره پیشنهاد نمی شود و این افراد باید پروسه درمان با لیزر موهای زائد بیکینی به پس از دوره پریود خود موکول نمایند.

لیزر موهای زائد بیکینی هیچ آسیبی به پوست واژن و بافت های اطراف آن وارد نمی کند. این روش اجازه می دهد که جوانسازی وان و روشن سازی صورت بگیرد. به طور کلی در این روش 75 الی 90 درصد از موهای زائد کمتر می شود به طوری که در هیچ یک از روش های موجود چنین نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

در صورتی که جوش های زیرپوستی در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد لیزر موهای زائد بیکینی کمک به رفع آن می کند. در این روش تخریب فولیکول های مو بسیار سریع بوده و موهای جدید روشن و نازک هستند. پوست ناحیه واژن به طور کلی نرم و لطیف می شود و یک روش مقرون به صرفه خواهد بود و می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

 

 

آیا لیزر موهای بیکینی پیش از پریود درد قاعدگی را بیشتر می کند؟

درد قاعدگی ربطی به لیزر و هر مساله مربوط به پوست بیرونی بدن ندارد. درد قاعدگی دلایل مختلفی دارد که البته برخی از آن طبیعی است و بدن درگیر فعل و انفعالات مختلفی است که در بدن برخی از افراد با بدن مشخص شده و بسیار نگران کننده به نظر می رسد و برخی دیگر نیز تحمل بیشتری دارند و این درد را پشت سر می گذارند. به هر صورت وقتی به سراغ لیزر موهای زائد بیکینی پیش از قاعدگی می روید تنها مشکلی که ایجاد میشود، نازک شدن پوست واژن است. نازک شدن پوست واژن سبب می شود که قاعدگی فرد دچار مشکل شود و یا حساسیت به پد بهداشتی صورت بگیرد اما نه به دلیل اثرات لیزر. در واقع بهترین زمان برای لیزر موهای زائد بیکینی پس از قاعدگی است که بدن سختی های خود را کشیده است و به نوعی توان طول موج نور لیزر را دارد.

در بررسی های صورت گرفته در خصوص لیزر موهای زائد بیکینی یک سری شرایط بسیار مهم است و آن هم ارزیابی پوست واژن است. کسانی که پوست نازک تری دارند بهتر است در خصوص انتخاب دستگاه لیزر دقت بیشتری داشته باشند تا حساسیت های پوستی برای این افراد به حداقل برسد.

برای رهایی از حساسیت های پوستی پس از لیزر می توانید از یک سری کرم های نرم کننده و ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست بتواند در بازسازی خود دقت بیشتری داشته باشد. مشخص است که لیزر موهای زائد بیکینی می تواند یکی از روش های قطعی رهایی موهای مزاحم بدن باشد اما بسیار مهم است که بتوانید شرایط لازم در این زمینه را رعایت کنید.

 

 

تاثیر لیزر موهای بیکینی بر بکارت

شایعاتی مبنی بر تاثیر مخرب لیزر موهای زائد بیکینی بر روی بکارت را باور نکنید. این موضوع را با یک مثال ساده شفاف سازی می کنیم. دقت کنید که پرده بکارت در بخش داخلی بدن قرار دارد و رویش مو هرگز تا پرده بکارت ادامه نمی یابد. از سوی دیگر طول موجی که از لیزر موهای زائد بیکینی ساطع می شود عمق تعیین شده ای دارد و هیچ ربطی به اندام های داخلی بدن ندارد. به قول معروف دستش به بخش های داخلی نمی رسد!

حال برخی می گویند که پرده بکارتشان جلوتر از سایر افراد است و از این رو امکان تابش نور لیزر به آن وجود دارد. این تصور نیز اشتباه است دقت کنید که تکنسین لیزر در خصوص خط داخلی بدن ، تنها در محل رویش مو پیش می رود و نیازی به پیش روی بیشتر او نیست.

حال سوال بعد اینکه اگر به اشتباه طول موج نور لیزر به پرده اصابت کند چه خواهد شد؟ هیچ! در واقع شما با نوری سروکار دارید که به پوست بدنتان آسیبی نمی زند و در خصوص پرده بکارت با توجه به جنس مشابه به پوست بدن انسان، طول موج لیزر نمی تواند آسیبی به بافت پوست بزند. دستگاه لیزر به طور کلی به دنبال رنگدانه های تیره مو است و با سایر بافت های بدن هیچ کاری ندارد. این موضوع را باور کنید که استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی برای دختران مجاز است و شایعاتی که در راستای آسیب به بافت داخلی واژن وجود دارد، بهتر است در حد همین شایعه باقی بماند.

 

حال یک سری سوال در خصوص لیزر موهای زائد بیکینی از سوی دختران وجود دارد که با هم بررسی می کنیم:

آیا می توانم از اپراتور بخواهیم که خط داخلی بدنم را لیزر نکند؟

بله شما می توانید نواحی بیرونی را برای لیزر انتخاب کنید و شیو کردن خط داخلی بدن را خودتان انجام دهید. هیچ اصراری از سوی اپراتور وجود ندارد که همه بخش های بیکینی تحت لیزر قرار بگیرد.

 

آیا پس از لیزر موهای زائد بیکینی بخش داخلی بدن دچار سوزش و خارش نمی شود؟

به هیچ عنوان. چیزی به عنوان خارش پس از لیزر موهای زائد بیکینی وجود ندارد چه برای مناطق وسیع و در دسترس بدن و چه برای بخش هایی که دسترسی به آنها دشوار است. در واقع خارش تنها مربوط به روش های غیر لیزر است. در خصوص سوزش نیز شاید مقداری حساسیت ایجاد شود اما اصلاً غیر قابل تحمل نخواهد بود.

 

 

آیا پس از لیزر موهای زائد بیکینی نباید لباس زیر بپوشم؟

لیزر موهای زائد بیکینی یک روش ایمن و بدون خطر و سختی است. هیچ منعی مبنی بر استفاده از شورت و سایر لباس زیر نخواهید داشت و بهتر است که با این شایعات افکار خود را آشفته نکنید.

 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای کسانی که به صورت مداوم از تیغ استفاده کرده اند سازگار خواهد بود؟

کسانی که به صورت روتین از تیغ استفاده کرده اند، باعث ایجاد دسته موهای بیشتر بر روی سطح پوست شده اند به طوری که به اصطلاح گفته می شود از هر سوراخ به جای یک مو یک دسته مو بیرون می آید! این افراد در استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی هیچ محدودیتی ندارند اما موضوع از این قرار است که چنین گروهی باید پروسه درمان را طولانی تر کنند تا نتیجه بگیرد. چون ضخامت موهای بیکینی این گروه بیشتر است و از طرفی از نظر تیرگی نیز، با موهای تیره تری روبرو هستند. به هر صورت رها کردن جلسات لیزر موهای زائد بیکینی نمی تواند نتیجه بخش باشد.

 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی بعدها در ازدواج مشکلی ایجاد نمی کند؟

دقت کنید که لیزر موهای زائد بیکینی هیچ ربطی به فضای داخلی واژن شما ندارد و این موضوع را هر متخصص زنان و زیبایی می داند. نگرانی از بابت اینکه پرده بکارت شما آسیب دیده یا زخمی می شود از سوی پزشک بی معنی است و پزشک برای ارزیابی بکارت شما بافت داخلی واژن را بررسی می کند، حال می خواهد با موهای زائد باشد و یا بدون موهای زائد.

 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی بوی بد واژن را از بین می برد؟

بوی بدن واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد اما یکی از عوامل مو عدم رعایت بهداشت به دلیل وجود موهای زائد و یا وجود تعریق است. هدف اصلی از لیزر از بین بردن موهای زائد بدن است و برای رفع بوی بدن استفاده نمی شود اما اگر بدن عاری از هر نوع آلودگی باشد قطعاً از نظر بو نیز بدون مشکل خواهد بود.

 

 

 

تاثیر لیزر موهای زائد بیکینی در نازایی

زمانی که پای لیزر موهای زائد بیکینی به دنیای زیبایی و نظافت باز شد، افراد کمی از آن استقبال کردند. این آمار از سوی تولیدکنندگان این دستگاه کمی عجیب و ناراحت کننده به نظر می رسید اما با یک تحقیق ساده مشخص شد که بانوان نگران نازایی بر اساس لیزر موهای زائد بیکینی هستند و این موضوع سبب شده تا کمی محتاط تر باشند.

اجازه دهید این موضوع را کمی تخصصی تر و علمی تر دنبال کنید. یکی از متخصصین پوست در دانشگاه پزشکی نیویورک تحقیقات دقیق و کاملی در خصوص اثرات لیزر موهای زائد بیکینی انجام داده است و نتیجه به این صورت بوده است که طراحی نور ساطع شده از دستگاه لیزر تنها برای هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در فولیکول مو است و میزان نفوذ آن کمتر از یک میلی متر است. بنابراین نه خبری از شتاب زیاد است و نه خبری از طول موج زیاد.

در طراحی دستگاه لیزر اصلا شرایط به شکلی تعریف شده است که هیچ دسترسی به تخمدان ها وجود ندارد، حتی اگر از قوی ترین انرژی لیزر نیز استفاده شود، نهایتاً سطح رویی پوست می سوزد و هیچ ارتباطی به عدم باروری نخواهد داشت.

این ادعا برای همه بانوان اعم از متاهل و مجرد صدق می کند و تفاوتی ندارد. دقت کنید که نازایی پروسه ای سختگیرانه و بسیار وسیع است و طول موج ساده لیزر در وجود یا عدم وجود آن دخالتی ندارد.

لیزر موهای زائد بیکینی تنها بر روی درم (بخشی از پوست) تاثیر می گذارد. این بخش از پوست از نظر آناتومی از رحم و تخمدان و سایر اعضای آناتومیک بدن دور است. حتی به لوله های فالوپ نیز نزدیک نیست و به نوعی هیچ روشی تا به امروز دیده نشده که به واسطه آن نور بتواند به اندام های تولید مثل دسترسی داشته باشد.

عمق نفوذ لیزر به صورتی است که تنها چند میلی متر از سطح پوست پایین تر می کند و ریشه فولیکول مو را هدف قرار می دهد بنابراین جای نگرانی نخواهد بود.

 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای افرادی که درگیر نازایی هستند، وضعیت را بدتر می کند؟

لیزر موهای زائد بیکینی هیچ ارتباطی به بارداری یا عدم بارداری و یا میزان عملکرد آن ندارد. اینطور که مشخص است برای لیزر موهای زائد بیکینی تنها سطح پوست به عمق یک میلی متر پوشش داده می شود و پروسه نازایی توسط لیزر موهای زائد بیکینی دامن زده نمی شود. طول موج دستگاه لیزر از 800 الی 2000 نانومتر بوده و اندام هایی که در همین عمق قرار دارد را در بر می گیرد. آثار طول موج ساطع شده از نور لیزر نیز به بخش های اطراف اصابت نمی کند. ساختار زیر پوست به صورتی است که تنها نفوذ به عمق مشخصی از آن صورت می گیرد. البته که سیستم تولید مثل در افراد با هم فرق دارد اما لیزر در این زمینه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

پالس لیزر در کسری از ثانیه می تواند تعداد زیادی از فولیکول ها را از بین ببرد و این موضوع سبب می شود که بر روی پوست تاثیری نگذارد. مشخص است که برخی از سیستم های لیزر موهای زائد به واسطه دستگاه خنک کننده دینامیکی که دارند برای هر پوستی قابل اجرا هستند. وقتی لایه های بالایی پوست خنک بمانند. عملکرد رفع موهای زائد به طور دقیق دنبال می شود. از یاد نبرید که موقعیت از بین بردن لیزر موهای زائد بیکینی به صورتی دنبال می شود که هر بخش بتواند عملکرد جداگانه ای نسبت به بخش دیگر داشته باشد. در سال های اخیر این موضوع سبب شده تا افراد از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

 

 

لیزر موهای زائد بیکینی و سرطان

اشعه ساطع شده از دستگاه لیزر موهای زائد بسیار قدرتمند است به طوری که با هدف از بین بردن ریشه مو به صورت دائم استفاده می شود. این اشعه از طریق بافت مو به فولیکول مو می رسد و پیاز مو را می سوزاند. از سوی دیگر برای اینکه موها به صورت قطعی از بین برود نیاز است که هر چند ماه یکبار این کار صورت بگیرد تا از رویش مجدد پیاز مو جلوگیری شود.

اما یک موضوع این است که آیا لیزر موهای زائد بیکینی سرطان زا است؟ پاسخ به این سوال به صورت نسبی تعیین می شود. یعنی پاسخ هم مثبت است هم منفی اما عجله نکنید!

به طور کلی پاسخ به سرطان زا بودن لیزر موهای زائد بیکینی منفی است. اما یک سری تبصره ها وجود دارد که اگر رعایت نشود قطعاً دردساز می شود.

دقت کنید که لیزر در واقع انرژی موجود در نور لیزر را به صورت سطحی بر روی پوست پخش می کند و وارد عمق نمی شود بنابراین از این نظر مشکل و بیماری ایجاد نمی کند. اما اگر بدن شما دارای خال یا زگیل ویرویسی باشد، استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی سبب پخش آن می شود و در صورتی که نواحی وسیعی از بدن را پوشش دهد قطعاً مشکل ساز خواهد شد و به نوعی پوست درگیر می شود.

کسانی که پوست سوخته دارند، حال این سوختگی بر اساس آفتاب است و یا سولاریوم و یا حتی در اثر اتفاق، اشعه ساطع شده از سوی دستگاه لیزر موهای زائد بیکینی امکان دارد که پوست را درگیر کند و پوست کراتین و پروتئین سالم خود را از دست میدهد و مشکلات پوستی ایجاد می شود که در نهایت سبب می شود پوست به سمت سرطان کشیده شود.

تکرار بیش از اندازه لیزر موهای زائد بیکینی نیز از دیگر مواردی است که احتمال دارد به بیماری های پوستی اعم از سوختگی و پارگی پوست منجر شود. از یاد نبرید که به واسطه لیزر موهای زائد بیکینی شما می تواند دفعات لیزر را از سوی پزشک تعیین کنید و این موضوع امر سلیقه ای تلقی نمی شود.

در یک آمار کلی لیزر موهای زائد بیکینی موجب سرطان نمی شود اما به شرطی که پوست شما سالم باشد، تنظیم دستگاه لیزر به درستی صورت گرفته باشد و جلساتی که برای لیزر موهای زائد بیکینی در نظر گرفته می شود نیز رعایت شده است.

کسانی که دارو مصرف می کنند نیز در استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی باید احتیاط نمایند. برخی از داروها آثاری بسیار مخرب بر روی بدن می گذارند و این موضوع سبب می شود که پوست دیگر توان تحمل شرایط موجود را نداشته باشد.

 

 

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

برای آغاز پروسه درمان با لیزر موهای زائد بیکینی باید یک سری اقدامات را انجام دهید که با هم به صورت لیست بررسی می کنیم:

·         شما اجازه آفتاب گرفتن ندارید:  البته که در راستای لیزر موهای زائد بیکینی موضوع آفتاب گرفتن به طور کلی کنار می رود و بیکینی معمولاً ناحیه ای است که به دور از نور خورشید بوده و دسترسی به آن سخت است.

·         موها باید شیو شده باشد:  در خصوص شیو بودن یا نبودن موهای زائد مربوط به بخش بیکینی در دو روش لیزر برزیلی و خط بیکینی دو نظریه وجود دارد. دقت کنید که در نظریه اول تاکید به شیو کردن موی زائد بوده و در نظریه برای روش برزیلی گفته می شود که مو نباید شیو شود. این نظریه مربوط به پیش از جلسه اول است. در واقع شما پیش از جلسه اوۀ، یعنی در جلسه مشاوره باید با موهای زائد پیش پزشک بروید تا وضعیت موهای زائد بیکینی از نظر حجم و تراکم و جنس و … بررسی شود. اگر این بخش به درستی رعایت نشود، لیزر نتیجه نمی دهد. اما برای آغاز کار با لیزر موهای زائد بیکینی نیاز است که بدن 24 ساعت پیش از روز درمان شیو با تیغ شده باشد.

·         نوع پوست شما باید مشخص شود: این کار توسط پزشک صورت می گیرد نه شما! شما نمی توانید تلفن را بردارید و به پزشک بگویید رنگ پوست کمی روشن تر از فلان بازیگر هالیوودی است! در واقع پوست ناحیه بیکینی به طور طبیعی کمی تیره تر از سایر بخش ها است. حال اگر درگیر تیغ هم بوده باشید قطعاً با تیرگی بیشتری همراه خواهد بود و نوع پوست شما می بایست در جلسه مشاوره توسط پزشک مشخص شود.

·         لوسیون و کرم ها را کنار بگذارید: برخی از بانوان بسیار عادت دارند که از کرم ها و لوسیون های معطر برای بخش واژن خود استفاده کنند. برخی نیز به این موضوع عادت کرده اند. دقت کنید که شما برای آغاز لیزر موهای زائد بیکینی باید بدن خود را با آب شستشو کرده باشید و بدن تمیز و بدون مو داشته باشید. ناحیه واژن شما نباید چرب یا معطر باشد.

·         زمان بندی قاعدگی داشته باشید: اگر دو روز مانده به پریود، بهتر است برای لیزر موهای زائد بیکینی صبر کنید تا این دوره را پشت سر بگذارید. قاعدگی پروسه حساسی برای بدن بانوان است و در صورتی که دیگر یک شرایط جدید شود قطعاً چندان جالب نخواهد بود. از سوی دیگر اشعه ای که از سوی دستگاه به پوست برخورد می کند سبب حساس تر شدن پوست واژن می شود و در نهایت قاعدگی شما سخت تر خواهد شد.

·         اگر باردار هستید با پزشک صادق باشید: کسانی که باردار هستند و یا قصد بارداری دارند، بهتر است برای لیزر موهای زائد بیکینی مراجعه نکنند. شما نمی توانید لیزر موهای زائد بیکینی را آغاز کنید، سپس باردار شوید و بین راه لیزر را متوقف کنید. اگر باردار باشید و به پزشک نگویید باز هم به محض مشخص شدن پروسه درمان با لیزر متوقف می شود و این موضوع سبب می شود که درمان شما بدون نتیجه باقی بماند پس صادق باشید و لیزر موهای زائد بیکینی را به پس از زایمان موکول کنید.

·         لیست داروهای خود را اعلام کنید: هرچه با پزشک صادق تر باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت بنابراین از موضوع را از خودتان دریغ نکنید. در صورتی که درگیر بیماری های اعم از دیابت و بیماری های قلبی و پوستی هستید و دارو مصرف میکنید بهتر است به پزشک معالج خود در مورد این قضیه بگویید. در غیر این صورت درمان شما بی نتیجه خواهد بود.

·         بیکینی خود را رصد نکنید:کسی که مسئول لیزر موهای زائد بیکینی است می داند که باید کدام بخش ها را هدف قرار دهد و بهتر است خودتان چندان در این زمینه حساس نباشید. گاه کاوش به واسطه ابزار و دستان در محیط بیکینی باعث ایجاد زخم می شود.

 

 

 

اقدامات حین جلسات لیزر موهای زائد بیکینی

وقتی اولین جلسه از لیزر موهای زائد بیکینی را پشت سر میگذارد، انتظار معجزه در شما جرقه می زند. این موضوع یا از روی عدم اطلاعات درست است و یا درگیر یک سری شایعات هستید. در واقع شما به واسطه لیزر موهای زائد بیکینی باید صبور باشید. تنها کاری که در بین جلسات لیزر باید انجام دهید، این است که زمان دقیق جلسه بعدی را بدانید. گاه پزشک از شما می خواهد که پس از ده الی چهارده روز بدن خود را شیو کنید و باید این کار را به طور دقیق انجام دهید.

پس از یک الی دو جلسه مدام بدن خود را از نظر رویش موی زائد چک نکنید. پروسه درست ریزش مو در زمان دقیق خود صورت می گیرد. سعی کنید به گفته های پزشک توجه کنید.

شما در بین جلسات لیزر موهای زائد بیکینی اجازه سولار و حمام داغ ندارید بنابراین اصراری در این زمینه نداشته باشید.

 

 

 

اقدامات پس از لیزر موهای زائد بیکینی

پس از لیزر موهای زائد بیکینی باید صبور باشید تا نتیجه بگیرید. مثلا بین 3 الی 8 جلسه برای خود برنامه ریزی کنید و پس از آن انتظار داشته باشید. پس از هر جلسه لیزر موهای زائد بیکینی، مقداری مو از ناحیه مورد نظر جدا می شود. این ریزش در هر بخش نسبت به بخش دیگر فرق دارد و بهتر است که دقت ویژه ای برای آن صورت بگیرد. برخی از موها هستند که به راحتی از فولیکول جدا می شوند و سپس ریزش می کنند. اینطور که مشخص است رویکرد رشد موها با هم فرق دارد. هر شخص به واسطه پوست و مویی که دارد می بایست از لیزر موهای زائد بیکینی نتیجه بگیرد.

موضوع مهم دیگر اینکه درمان لیزر موهای زائد بیکینی یک درمان طولانی مدت است. برخی در 4 جلسه نتیجه می گیرند و برخی بیش از 6 جلسه نیاز دارند.

پس از لیزر موهای زائد بیکینی تنها اجازه دارید از تیغ استفاده کنید، آن هم طبق نظر پزشک و نه خودسرانه. همینطور اجازه اپیلاسیون، وکس و … از شما گرفته می شود. دقت کنید که لیزر موهای زائد بیکینی به واسطه موقعیتی که بیکینی دارد گاه تا سه جلسه اول نتیجه ای به همراه ندارد.

موضوع دیگر اینکه افراد برای لیزر موهای زائد بیکینی بهتر حمام داغ و سایر فضای آسیب رسان را کنار بگذارند. این موضوع بسیار مهمی است که سال ها پژوهش را در برگرفته است. لیزر موهای زائد بیکینی یک پروسه همه گیر است. یعنی فرد پس از درمان بین هر جلسه شاهد یک سری تغییرات خواهد بود.

شما در بین جلسات لیزر و پس از آن اجازه خالکوبی و تاتو بر روی پوست خود ندارید. نمی توانید به سراغ مداوم از لوسیون های مختلف استفاده کنید. از سوی دیگر استفاده از دستگاه هایی مانند اپی لیدی و … نیز متوقف می شود و همه این موارد باید به طور دقیق بررسی شده باشد.

پروسه درمان توسط لیزر پروسه ای ارزشمند است. یعنی افراد به واسطه این روش ها می توانند هم بخشی از پوست خود را بازسازی کنند و هم از شر موهای زائد خلاص شوند.

کسانی که درگیر مشکلات هورمونی هستند اغلب از نتایج لیزر موهای زائد بیکینی ناراضی هستند و این موضوع هیچ ربطی به دستگاه و عملکرد نادرست آن ندارد.

پیشنهادی که پس از لیزر موهای زائد بیکینی وجود دارد استفاده از لباس های زیر نخی و غیر جذب است بهتر است که از لباس های گشاد استفاده کنید. از سوی دیگر از لمس برخی از نقاط که لیزر به آن تابیده است خودداری نمایید.

در صورتی که احساس کمی سوزش دارید می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید تا پروسه بازسازی بافت های از بین رفته پوست زودتر دنبال شود. آب ولرم برای شستشوی بیکینی گزینه خوبی است.

 

 

 

میزان درد حاصل از لیزر موهای زائد بیکینی

دردی که به واسطه لیزر موهای زائد بیکینی در بدن فرد حس می شود بسیار کمتر از درد اپیلاسیون و وکس است. درد به این صورت است که سوزن بر روی پوست با شدت کم وارد شود یا یک بند پلاستیکی از روی پوست کشیده شود. این درد قابل تحمل است و در جدیدترین دستگاه دایود با کولینگ قوی میزان درد بسیار سرشکن شده است. از سوی دیگر تحمل درد حاصل از لیزر موهای زائد بیکینی بستگی به میزان تحمل شما دارد. در صورتی که درد ایجاد شده زیاد و غیر قابل تحمل به نظر برسد از کرم های بی حسی استفاده می شود.

سیستم های پیشرفته خنک کننده به صورت پالس بر روی سطح پوست پس از هر پالس لیزر ارسال می شود و تنها به صورت باد نبوده و از سیستم پیشرفته تری در آن استفاده شده است که هم سبب می شود درد کمتر شود و هم دمای پوست را متعادل تر می کند.

در صورتی که پوست بخش واژن حساس و نازک تر باشد درد احساس شده بیشتر خواهد بود. بانوانی که پوست بسیار روشنی دارند اغلب می بایست درد ناشی از لیزر موهای زائد بیکینی را بیشتر تحمل کنند و پوست های گندمی در این زمینه کمتر درگیر می شوند.

لیزر موهای زائد بیکینی برای آقایان نیز وجود دارد اما به نسبت بانوان بسیار کمتر است و تحمل درد نیز در بین آقایان بیشتر خواهد بود. دقت کنید که درد ناشی از اپیلاسیون به نسبت لیزر بسیار بیشتر است و این موضوع سبب شده است که استفاده از این ابزار بیشتر صورت بگیرد. موضوع دیگر مربوط به دردی است که در خط بیکینی دیده می شود که نگرانی هایی به دنبال دارد. این درد نیز مانند سایر سطوح بدن بوده و چندان تفاوتی با بخش های دیگر ندارد.

پس از لیزر موهای زائد بیکینی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا بافت بدن شما جمع تر شود و به نوعی منافذ باز پوست کمتر درگیر شود. از یاد نبرید که میزان تحمل درد شما وابسته به نوع درد بررسی می شود. دردی که حاصل می شود در افرادی که موهای ضخیم تر دارند کمی بیشتر است اما این درد هرگز غیر قابل تحمل نبوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

 

 

کاندید لیزر موهای زائد بیکینی

بانوان اصلی ترین کاندید لیزر موهای زائد بیکینی هستند. وضعیت بیکینی بانوان از نظر حجم و تراکنش مو بیشتر از آقایان است و این موضوع سبب می شود که بیش از 80 درصد از مراجعه کنندگان لیزر موهای زائد بیکینی بانوان باشند. بانوان از سنین نوجوانی و پس از سن بلوغ می توانند مانند اصلی لیزر موهای زائد بیکینی باشند. دقت کنید که تیپ پوستی در این زمینه بسیار مهم است.

کسانی که تیپ پوستی تیره دارند مثلاً بدنشان از نظر رنگ تیره است اما موهای روشن دارند نمی توانند از لیزر موهای زائد بیکینی نتیجه خوبی بگیرند. این موضوع در بین گروه محدودی از افراد دیده می شود.

حساسیت و پیچیدگی در راستای لیزر موهای زائد بیکینی بسیار مهم است. گروهی که پوست روشن دارند و موهای زائد آنها تیره و ضخیم است و در این زمینه می توانند نتیجه بهتری کسب کنند.

بانوانی که واژن خود را عمل زیبایی کرده اند پیش از آغاز لیزر موهای زائد بیکینی باید از پزشک مربوطه مشاوره های لازم را دریافت نمایند. بانوانی که از نظر سوختگی، بدنشان دچار آسیب است نمی توانند کاندید خوبی برای لیزر موهای زائد بیکینی باشند.

در صورتی که وابستگی به اپیلاسیون دارید نیز در استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی دچار مشکل خواهید شد.

 

 

جلسه اول لیزر موهای زائد بیکینی

مو همان پروتئین مرده بدن است و به نوعی مانند ناخن بخش غیر جاندار بدن را شکل می دهد. بخشی از مو که در پروسه لیزر موهای زائد بیکینی اهمیت زیادی دارد ریشه مو است که به آن فولیکول مو نیز گرفته می شود. در هر دوره زمانی در حدود  20 درصد از فولیکول ها در فاز رشد قرار می گیرند. در این فاز ملانین های موجود در فولیکول ها جمع میشوند و در نهایت شاخه های جدید از مو ایجاد می شود.

ملانین ها همان رنگدانه های تیره هستند که توسط نور لیزر جذب می شوند. حال سوال اینجاست که بلافاصله پس از جلسه اول لیزر موهای زائد بیکینی چه اتفاقی می افتد؟

لیزر مو به وسیله از بین بردن ریشه مو عمل می کند. درمان ریشه مو به صورت لیزر ممکن است در ابتدا تغییر فوری در بدن ایجاد نکند و تها لکه های قرمز بر روی پوست ایجاد می کند. در جلسه اول، مو به مانند گذشته، رویش خواهد داشت و تنها چیزی که احساس می شود اینکه سرد رشد مو کاهش می یابد. در واقع عاملی که باعث می شود مو رشد کند کم کم از بین می برود.

روزهای اول پس از درمان، مو شروع به ریزش می کند و در این شرایط افراد وسوسه می شوند که موهای زائد را بکنند، یا پوست را بخارانند. بهتر است از انجام این کارها خودداری شود. یکی از دلایل خودداری از کندن موها این است که اولاً شما نمی دانید موهای معمولی را می کنید یا موهایی که فولیکول خود را از دست داده اند، در واقع تفاوت بین این دو مو برای شما مشخص نیست. فقط وقت خود را می گذارید و در نهایت نتیجه ای نمی گیرید.

دلیل بعدی اینکه پوست شما پس از درمام لیزر نیاز به بهبود دارد. حتی اگر تصور کنید که ورم های اولیه از بین رفته اند باید هم می بایست بهبود توسط لیزر به درستی دنبال شود تا نتیجه بخش باشد.

برای حداقل 5 روز از خاراندن پوست و فشار دادن آن خودداری کنید.

 

چند روز پس از جلسه اول لیزر موهای زائد بیکینی

وقتی چند روز از جلسه موهای زائد گذشت، افراد ممکن است رشد موهای جدید در محل لیزر ببینند. شاید در ابتدا رشد موهای جدید کمی نگران کننده به نظر برسد اما این موضوع نشان می دهد که لیزر به درستی عمل کرده است.

در زمان درمان توسط لیزر موهای زائد بیکینی همه موها در بالای پوست قرار نداشته و موهایی که پس از چند روز دیده می شود در دوره لیزر در داخل فولیکول بوده اند و در واقع رشد ریشه به میزانی نبوده است که قابل مشاهده باشد. حال موها از سطح پوست خارج شده و شرایط حذف شدن دارند.

اگر بخواهید موها را با دست جدا کنید می بینید هنوز هم موها به چیزی متصل هستند و به طور کلی چنین موهایی می بایست رها شوند و خود به خود بریزند.

تنها 20 درصد از موهای شما در هر دوره از درمان تحت تاثیر قرار می گیرند. برای اینکه به نتیجه ایده آلی دست یابید می بایست جلسات درمان را به طور دقیق کامل کنید. تعداد دقیق جلسات درمانی به نوعی مربوط به نوع پوست فرد و همینطور ناحیه درمان خواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی یک روش دائمی است؟

سوالی که بارها پرسیده شده است. دقت کنید نه تنها لیزر موهای زائد بلکه هیچ روشی نمی تواند دائمی و همیشگی محسوب شود. یعنی هیچ روشی وجود ندارد که بگوید دیگر موهای بعد شما رشد نخواهد کرد! اما لیزر موهای زائد بیکینی به نسبت سایر روش ها موثرتر و طولانی مدت تر است. لیزر مو یکی از روش های موثر برای کاهش رشد مجدد موها محسوب می شود. به طوری که تقریباً رشد موها را به حد مناسبی کاهش داده و تضمین می کند که از نظر بالینی مو در طولانی مدت کمتر میل به رشد پیدا می کند. در هر جلسه از درمان با لیزر موهای زائد بیکینی در حدود 20 درصد از رشد مود کاهش می یابد. تعداد جلسات و مدت کل دوره برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر چرخه رشد مو در افراد مختلف با هم فرق دارد و یک سری عوامل در آن دخالت دارد. مثلاً بارداری، میزان هورمون های فرد، وراثت و شرایط پزشکی همگی بر روی چرخه رشد مو تاثیر می گذارد.

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد بیکینی متفاوت است اما یکی از روش های کاهش رویش مو قطعی محسوب می شود. کیفیت لیزر، نوع مو و همینطور تعداد مراحل از موارد مهمی هستند که سبب می شود لیزر موهای زائد بیکینی نتیجه بهتری داشته باشد.

روش لیزر موهای زائد بیکینی به صورتی است که با استفاده از انرژی نور متمرکز می شود. در واقع این انرژی سبب می شود که فولیکول های زیر پوست از بین بروند. همه موها در یک چرخه یکسان رشد نمی کنند و با یک جلسه نمی تواند همه موها را پوشش داد. در واقع بسیاری از موها آسیب نمی بینند. برجی از موها پس از درمان رشد می کنند.

برای اینکه همه موهای فرد هدف قرار بگیرد یک سری روش های درمان با لیزر دیده می شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد اما در حال حاضر می بایست همه جلسات درمان با لیزر موهای زائد به طور دقیق دنبال شود.

رشد موها پس از درمان با لیزر بر اساس شرایط رشد و فاز رشد مو صورت می گیرد. مشخص است که در این روش پوست و موی هر کس با فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

حال سوال اینجاست که لیزر موهای زائد روش موقتی است یا دائمی؟ پاسخ به این سوال بسیار جالب است. در واقع لیزر موهای زائد با سوزاندن فولیکول های مو سبب می شود که رشد مو متوقف شود. یعنی هدف اصلی از این روش جلوگیری از رویش موهای جدید است. در واقع هرچه مدت زمان بیشتری از این فرایند گذشته باشد می تواند نتیجه بهتری ایجاد کند. از سوی دیگر در این روش یک سری موقعیت وجود دارد که می بایست بررسی شود. مثلاً اگرچه درمان با لیزر موهای زائد تمام می شود اما بارها دیده شده که فرد نیاز به تکرار چند ماهانه خواهد داشت تا بتواند به نتیجه بالای 95 درصد برسد.

 

لیزر موهای زائد با چندین دستگاه

 

یک سری شایعات وجود دارد مبنی بر اینکه اگر لیزر موهای زائد بیکینی را توسط چندین دستگاه مختلف انجام دهیم نتیجه خوبی کسب می کنیم. این تصور اشتباه است. اما نه به این معنی که شما اجازه تعویض دستگاه خود را ندارید. در واقع در پروسه درمان با لیزر موهای زائد آنچه بسیار مهم است اینکه بتوانید یک روال دقیق و درست را پیدا کنید و مسیر را تا انتها طبق همان روال دنبال کنید. دقت کنید که لیزر موهای زائد با چندین دستگاه تنها سبب سردرگمی می شود و پیشنهاد می شود که افراد یک دستگاه مشخص را با توجه به نوع پوست و موی خود انتخاب نموده و همان را دنبال کنند.

این موضوع را با یک مثال بهتر توضیح می دهیم:

مراجعه کننده مدعی بود که موهای زائد بخش بیکینی بدن وی پس از یک دوره 8 جلسه ای بسیار نازک شده است اما تراکم آن زیاد شده و به نوعی حجم آن افزایش یافته است. در چنین شرایطی فرد باید بتواند یک سری شرایط را رعایت نماید. اول اینکه این شخص در ابتدا در انتخاب دستگاه مورد نظر خود دقت نکرده است در واقع دستگاهی با درجه پایین انتخاب شده است و این موضوع سبب شده تا موها از بین نرود و چنین فردی نیاز به تکرار لیزر موهای زائد دارد. از سوی دیگر اگر چنین فردی در بین جلسات لیزر موهای زائد دستگاه خود را تغییر داشته باشد نیز احتمال بروز چنین مشکلی زیاد خواهد بود.

 

 

آیا لیزر موهای زائد به پوست مرغی کمک می کند؟

پوست مرغی یک اصطلاح عامیانه است که برای پوست بدن در نظر گرفته می شود و اغلب کسانی که دوره های اپیلاسیون را طی کرده اند در این این شرایط قرار می گیرند. لیزر موهای زائد سبب می شود که پوست لطیف تر شود و به اصطلاح دیگر پوست مرغی نباشد. دقت کنید که هدف اصلی لیزر برطرف کردن مشکلات پوستی نیست و نباید چنین انتظاری از آن داشته باشید. سعی کنید این موضوع را ارزیابی کنید که ضخامت موی هر فرد به نسبت فرد دیگر متفاوت خواهد بود و این موضوع در خصوص جنس پوست نیز دیده می شود. تراکم و ضخامت مو در هر شخص به نسبت شخص دیپر در پروسه اپیلاسیون خود یکی از دلایل ایجاد پوست مرغی است.

 

 

دوام لیزر موهای زائد

پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد از نظر پزشک به مدت سالی یک الی دو بار نیاز به ترمیم دارید و سپس هر دو سال یکبار این کار صورت می گیرد.

 

اهمیت جلسات ترمیم در لیزر موهای زائد

 

برای لیزر موهای زائد به خصوص ناحیه بیکینی می بایست دقت زیادی در خصوص جلسات پیگیری و درمان داشت تا نتیجه درستی حاصل شود. برای اینکه حداکثر استفاده از لیزر صورت بگیرد نیاز است که اقدامات درمانی به درستی انجام شود. در واقع تعداد دقیق جلسات درمان بر اساس لیزرهای مختلف با هم فرق دارد. بر اساس گزارش های انجام شده، بیشتر افراد بین 4 الی 6 جلسه برای لیزر موهای زائد بیکینی نیاز به تکرار دارند.

پس از هر جلسه نیز کاهش مو تا حدی احساس می شود. تعداد موها پس از جلسه اولیه بین 10 الی 25 درصد کاهش می یابد و این درصد در جلسات بعدی باز هم کمتر می شود.

فولیکول های مو باز هم تولید و احیا می شوند و هر جلسه به صورتی دنبال می شود که فولیکول های بیشتری از بین بروند. به طور کلی موقعیت رشد موها در هر بازه متفاوت است.

” علت بازگشت موهای زائد پس از لیزر چیست؟”

اغلب کسانی که از لیزر موهای زائد استفاده کرده اند می گویند یک الی دو روز پوستشان کمی صورتی می شود و افراد دیگر معتقد هستند که پس از لیزر موهای زائد هیچ میزان قرمزی روی پوست دیده نمی شود. موها در طی 5 الی 14 روز ریزش را آغاز می کند و گاه دیده شده که این ریزش تا هفته ها ادامه دار است پس از دیدن موهای ریخته شده روی لباس زیر خود نگران نشوید. در صورتی که دوست دارید این رویکرد سریع تر صورت بگیرد می توانید در حدود 5 روز پس از لیزر محل مورد نظر را شستشو کنید و موها را شیو کنید. همه موها ممکن است نریزد و فقط موهایی که در مراحل رشد هستند امکان از بین رفتن دارند.

 

آمارهای جالب لیزر موهای زائد

در راستای لیزر موهای زائد به طور کلی کمتر از یک درصد افزایش رشد دیده شده است. طی یک مطالعه خاص که بر اساس اثرات لیزر موهای زائد توسط دستگاه دایود بر روی 489 بیمار انجام شد، مشخص شد که از بین 489 بیمار ، تنها 3 الی 4 مورد از رشد مجدد موهای خود ناراحت بودند. این افراد مشکلات هورمونی خود را برطرف نکرده بودند.

 

چرا مو پس از لیزر باز هم رشد می کند؟

در چرخه رشد مو سه فاز وجود دارد. موهایی که در فاز آناژن هستند مهمترین مورد در راستای لیزر موهای زائد محسوب می شوند. دسته دوم موهایی هستند که در مرحله خفته یا کاتاژن قرار دارند که این موها در پروسه درمان با لیزر بی تاثیر هستند و می بایست منتظر ماند تا مو وارد مرحله آناژن شود. لیزرهای تحتانی سبب می شود که وضعیت فولیکول مو غیر فعال شود اما از بین رفتن فولیکول مو دیده نمی شود.

لیزری که در طول درمان استفاده می شود، یک پرتو از نور کم انرژی است که روی فولیکول های موهای زیر پوست متمرکز هستند. در واقع این انرژی توسط ملانین مو جذب می شود و سبب می شود که فولیکول مو سوزانده شود و در نهایت ساختار مو از بین می رود.

از آنجایی که چرخه مو در هرکس با فرد دیگر فرق دارد رشد مو پس از لیزر موهای زائد امر طبیعی محسوب می شود.

 

 

 

سوالات پر تکرار لیزر موهای زائد بیکینی

شرایط اصلاح پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد بیکینی وجود دارد؟

شما در حد فاصل جلسات حذب موهای زائد، نیازی به اصلاح نخواهید داشت. در صورتی که فکر می کنید علاقه ای به دیدن حتی یک مو بر روی سطح پوست خود ندارید، می توانید اصلاح توسط تیغ داشته باشید و فقط تیغ در این زمینه برای شما مناسب است. برای اصلاح پس از جلسه اول ده روز صبر کنید. بین اصلاح و جلسه بعد لیزر موهای بیکینی باید حداقل 24 ساعت فاصله باشد. اصلاح توسط اپیلاسیون و وکس و … مجاز نخواهد بود.

 

آیا پس از لیزر موهای زائد بیکینی اجازه کار با مو و موچین وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از لیزر موهای بیکینی دریافت کنید باید بین 4 الی 6 جلسه پروسه لیزر را ادامه دهید. در چنین شرایطی اجازه بند کردن، موم انداختن و سایر روش های مشابه را ندارید. در واقع این روش ها سبب می شود که ریشه مو از بین برود یعنی دقیقاً همان بخشی که لیزر به آن نیاز دارد. برای برداشتن موها ترجیحاً از شیو استفاده کنید.

 

چه مدت پس از جلسه اول لیزر ریزش موهای زائد آغاز می شود؟

معمولاً مقداری مو پس از هر جلسه درمانی می ریزد اما زمان بندی آن در بدن هر شخص نسبت به شخص دیگر فرق دارد. در صورتی که موها در فاز رشد قرار گرفته باشند، به طور دائم حذف می شوند.

 

زمان حمام رفتن پس از لیزر موهای بیکینی به چه صورت است؟

اجازه حمام پس از جلسه اول لیزر موهای بیکینی وجود دارد اما بهتر است که از آب سرد استفاده شود و همینطور استفاده از شامپو بدن معطر و صابون های مشابه نیز پرهیز شود. در هفته اول و پس از جلسات درمان نیز اجازه خواهید داشت که از آب ولرم استفاده کنید. محصولات معطر احتمال بروز حساسیت در بدن را بیشتر می کنند و بهتر است در طول پروسه درمان با لیزر موهای بیکینی از آن استفاده نشود.

 

چه زمانی پس از اولین جلسه اجازه ورزش وجود دارد؟

تا 24 ساعت پس از لیزر موهای بیکینی هر فعالیتی که سبب تعریق شود، نباید انجام شود. به هر صورت نیاز است که به پوست زمان استراحت داده شود و از التهاب پوست نیز تا حد زیادی کاسته شود. در واقع خنک نگه داشته بخشی که لیزر شده است سبب می شود که میزان حساسیت ها کمتر شود.

 

استفاده از اسپری های برنزه پس از لیزر موهای زائد بیکینی چقدر مجاز است؟

اجازه برنزه کردن چه به صورت طبیعی و چه صورت مصنوعی در حد فاصل جلسات لیزر موهای بیکینی وجود ندارد. همینطور اجازه فعالیت زیاد در زیر نور آفتاب را نخواهید داشت. این اقدامات سبب می شود که رنگدانه ها در نواحی درمان جمع شوند و به نوعی فرایند درمان مختل شود. در صورتی که شرایط کاری و زندگی شما ایجاب می کند که در زیر نور خورشید فعالیت داشته باشید می بایست از ضد آفتاب های که SPF 30 یا بیشتر دارند استفاده کنید. همینطور مصرف لوسیون ها و اسپری های برنزه کننده نیز سبب می شود که پوست شما درگیر شود و ساختار رنگ طبیعی پوست تغییر کند.

 

میزان درد پس از جلسه لیزر موهای زائد بیکینی چقدر است؟

آنچه که بیمار در طول جلسه لیزر موهای زائد بیکینی احساس می کند، سوزن سوزن شده است که به نوعی طبیعی و قابل تحمل است. اپلیکاتورهای مدرن لیزر، از جدیدترین سیستم کولینگ استفاده می کنند که حس ناخوشایند را به حداقل می رساند و در نهایت در زمان درمان از پوست محافظت از پوست صورت می گیرد به طوری که حس سوزش از فرد گرفته می شود. از سوی دیگر برخی از افراد پس از لیزر ممکن است که درگیر لیزر و خارش و قرمزی شوند و یان بدن دچار ورم شود. این مشکلات اغلب خفیف بوده و در مدت کوتاهی از بین می رود.

 

نتایج لیزر موهای زائد بیکینی چه زمانی رویت می شود؟

اولین نتایج لیزر موهای زائد بیکینی معمولاً پس از جلسه اول رویت می شود. در واقع رشد مو در این جلسه کاهش می یابد و یا موها باریک تر و ضعیف تر می شود. در واقع پوست فرد نرم تر می شود و منافذ باز پوست نیز کمتر مشاهده می شود. در صورتی که پیگیری های لازم در این راستا صورت نگیرد احتمال اینکه نتایج راضی کننده نباشد بسیار زیاد است. در هر صورت لیزر موهای بیکینی می بایست بر اساس تعداد جلسات مورد نظر ارزیابی شود و نتیجه آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

 

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت گیری تلفنی