لیزر موهای زائد در ساوه

لیزر موهای زائد در ساوه

شاید عبارت لیزر موهای زائد را بسیار شنیده باشید، بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد در بدن خود به دنبال چاره ای هستند، یکی از روش های جدید لیزر موهای زائد هست. برخی آن را روشی موثر و مفید می‌دانند، برخی می‌گویند که هیچ تاثیری برای آنها نداشته و برخی هم کلا از لیزر و عوارضش می‌ترسند!
اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می‌ترسند، با ما همراه باشید. در ادامه هر آنچه مربوط به لیزر موهای زائد هست را بررسی کرده‌ایم، حقایق آن را گفته‌ایم و تلاش کردیم تمامی سوالات مورد نیاز شما را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید…

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر به وسیله ی دسته هایی از پرتوی نوری که با طول موج هایی کوتاه و معین به ملانین پوست تابیده و باعث تخریب فولیکول هایی که در چرخه رشد هستند می شوند، با هر بار لیزر آن دسته از موها که در چرخه ی رشد بودند از بین می روند و دسته ای دیگر وارد چرخه می شوند به همین علت نیاز است شما حداقل هشت جلسه به درمان با دستگاه لیزر بپردازید تا هیچ فولیکولی از دست نرود.

لیزر موهای صورت هم مانند لیزر باقی نواحی بدن موثر خواهد بود اگر شما شرایط مورد نظر را داشته باشید، بهترین حالت برای لیزر موهای صورت داشتنی پوستی سفید با موهای زخیم مشکی است اما اگر پوست سبزه هم دارید به شرط موهای زخیم و مشکی میتوان از فناوری لیزر مخصوص پوست شما استفاده کرد البته که اثر بخش هم خواهد بود اما داشتن موهای بور نازک و یا کرکی به درمان با لیزر جواب نمیدهند.

با استفاده از لیزر موهای زائد، چه قسمت هایی از بدن قابل درمان است؟

این قسمت ها عبارتند از:

  • لیزر زیر بغل
  • لیزر پاها
  • لیزر بیکینی (واژن)
  • لیزر کل بدن (فول بادی)
  • قفسه سینه
  • صورت
  • گردن
  • شانه ها
  • پشت و کمر
  • و………..

دستگاه های لیزر موهای زائد چند نوع هستند و فرق بین آنها چیست؟

یکی از موضوعاتی که بارها باعث ایجاد سوال شده است، اینکه دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد و شاید فهمیدن تفاوت دستگاه ها در ابتدا کار آسانی به نظر نرسد.

قبل از آشنایی دستگاه های لیزر باید در ابتدا با تیپ های شش گانه پوستی آشنا شوید :

تیپ پوست

در ادامه به شما خواهیم گفت برای هر تیپ پوستی چه دستگاه لیزری مناسب می باشد.

به صورت کلی ۴ نوع فناوری برای لیزر موهای زائد داریم که هر کدام استفاده‌های مخصوص به خودش و تاثیر متفاوتی بر روی تیپ های مختلف پوستی را دارد:

  • اولین فناوری، آی پی ال (IPL) نام دارد. این فناوری در اصل لیزر به حساب نمی‌آید و تنها پرتوی نور است. از فناوری IPL بیشتر در دستگاه لیزر خانگی یا سالن های زیبایی و ماساژ استفاده می‌شود.
  • دومین فناوری الکساندریت : طول موج این دستگاه 755 نانومتر است. بنابراین برای بدن هایی که پوست سفید و شفافی دارند، مناسب است و آنهایی که موهای ضخیم یا رنگ پوست سبزه یا تیره دارند، نمی‌توانند بهترین جواب را از این دستگاه بگیرند. به این علت که این دستگاه انرژی موجود در ملانین‌های فولیکول مو را جذب می‌کند، اما در پوست‌های تیره‌تر، ملانین نه فقط در مو، بلکه در پوست هم موجود است و جذب انرژی آن توسط دستگاه باعث گرم شدن یا در مواردی سوختن پوست شود.
  • سومین فناوری دیود : طول موج این دستگاه با 800 تا 810 نانومتر از لیزر الساندریت بیشتر است و در نتیجه عمق نفوذ بالاتری هم در فولیکول مو دارد که موجب محافظت از پوست در برابر اشعه و در نتیجه درمانی کم‌خطر می‌شود. مزیت اصلی دایود را می‌توان در درمان پوست‌های تیره و برنزه و موهای زبر و ضخیم دانست. به طور علمی ثابت شده که لیزر دایود تنها مدلی است که با یک دستگاه می‌تواند به طور اثربخش، تیپ‌های پوستی مختلف را درمان کند. طول موج بلندتر دایود هم خطر احتمال آسیب پوستی را کاهش می‌دهد. طول درمان کوتاه‌تر و ریکاوری سریع‌تری دارد.
  • و چهارمین فناوری ان دی یاگ است: این دستگاه با طول موج 1064 نانومتر، به صورت خاص برای پوست‌های برنزه و تیره طراحی شده و تمام طیف‌های تیپ‌های پوستی را از تیپ یک تا شش پوشش می‌دهد. همچنین پس از استفاده از این دستگاه، کاهش رشد مو هم موثر بوده است.

این سه فناوری آخر دستگاه های کلینیکی به حساب می‌آیند و تنها پزشک یا اپراتور حرفه‌ای مجاز به استفاده از آنها است و کارکرد شخصی ندارند.

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت گیری تلفنی