لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای زائد پا با جدیدترین تکنولوژی 2020

فهرست مقاله

لیزر موهای زائد پا

به پاهای خود دست که می کشید، زبری آن شما را اذیت می کند! نظافت و پاکیزگی بخش مهمی از زندگی هر شخص محسوب می شود و اولویت زیادی دارد. هر فرد در طول زندگی خود می بایست زمان زیادی برای رفع موهای زائد در نظر بگیرد به خصوص موهای زائد پا! ما در مرکز لیزرساوه به شما کمک می کنیم به آسانی از شر موهای زائد خلاص شوید . با ما در پیج اینستاگرام لیزر ساوه همراه باشید تا از پیشنهاد های ویژه ما بهره مند شوید .

لیزر موهای زائد پا یکی از روش های دائمی و تاثیرگذار است که می تواند نظافت و زیبایی را به همه افراد ببخشد. خانم بیشتر از آقایان به دنبال پوستی لطیف و تمیز هستند و از این رو نیاز است که موقعیت پوست هر شخص نسبت به شخص دیگر ارزیابی شود. صفر تا صد لیزر موهای زائد پا با جدیدترین تکنیک در این مقاله گنجانده شده است.

 

 

لیزر موهای زائد پا در یک نگاه

لیزر موهای زائد پا از طریق دستگاه صورت می گیرد، به طوری که دستگاه نور مورد نظر را بر روی سطح پوست می تاباند و به فولیکول و رنگدانه های مو آسیب می زند و به نوعی سبب می شود که رشد مو قطع شود. لیزر موهای زائد پا یک روش کاملاً استاندارد است و هیچ عوارضی در بر ندارد. از سوی دیگر وقتی از لیزر استفاده شود، مو تیغ تیغ نمی شود، زبر نمی شود و پوست بدن سیاه نخواهد شد. از کشیدگی پوست جلوگیری می شود و نیازی به شیو کردن هر روزه نخواهد بود. وقتی از لیزر موهای زائد پا استفاده می شود، رشد مو به صورت قطعی متوقف می شود و پا همیشه صاف و عاری از مو خواهد شد.

افرادی که موهای سیاه با پوست سفید دارند زودتر از سایر افراد نتیجه می گیرند و خوشبختانه دستگاه های پیشرفته ای عرضه شده است که این رویکرد را با قدرت بیشتر دنبال می کنند. کسانی که بور هستند اما موهای تیره دارند نیز به نتیجه بیش از 90 درصد خواهند رسید.

این روش بدون درد و عارضه بوده و همه افراد مهم دنیا به سراغ آن می روند.

در لیزر موهای زائد پا، پالس های نور لیزر دقیقاً فولیکول های مو را هدف قرار می دهند و سبب از بین بردن آن می شوند. این روشی است که از دهه 1990 توانست در دنیا به شهرت برسد. دقت کنید که این روش در صورت تکرار در فاصله زمانی مناسب به نتیجه دلخواه خود خواهد رسید در غیر این صورت نمی توان انتظار صد در صد از آن داشت.

لیزر موهای زائد پا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است و یک روش درمانی بسیار خوب است مشخص است که این روش می تواند برای آقایان و خانم ها در طیف طول موج مختلف ارزیابی و اجرا شود.

 

جلسات یک تا هشت لیزر موهای زائد پا

جلسه اول لیزر موهای زائد پا به این صورت است که موها پس از گذشت 7 الی 14 روز شروع به ریزش می کنند، یعنی دیده می شوند. این موها همان سلول های پیر یا مرده هستند که بدن قصد دارد از شر آنها خلاص شود.

جلسه دوم به صورتی است که موها خیلی کندتر از قبل رشد می کنند و به نوعی بیمار متوجه می شود که یک اتفاق جدید برای رویش موی زائد فرد صورت گرفته است.

جلسه سوم به صورتی است که موها نازک تر و سبکتر می شود در واقع این پروسه مربوط به رشد دوباره مو است و بخش مهمی را به خود اختصاص می دهد.

جلسه چهارم مربوط به هفته ششم بوده و در این بخش تنها یک بار نیاز به شیو کردن دارید در این جلسه بسیار مهم است که بتوانید شیو را در جهت رویش مو انجام دهید.

جلسه پنجم که با جلسه چهارم فاصله بیشتری دارد، سبب نرمی و لطافت پوست بدن شما می شود و فولیکول هی مو به حداقل می رسد.

جلسه ششم مربوط به موهایی است که در وضعیت رشد قرار گرفته اند و در این بخش شیو کردن به حداقل می رسد.

 

جلسه هفتم به فاصله بسیار بیشتر به نسبت جلسات اول صورت می گیرد و از جلسه هشت به بعد تشخیص درمانگر است که پروسه لیزر موهای زائد پا ادامه یابد یا خیر.

 

بهترین نتیجه لیزر موهای زائد پا مربوط به جلسات 8 الی 12 صورت می گیرد البته این موضوع به دلیل بافت ضخیم موهای پا بوده و به نوعی برای سایر بخش های بدن در نظر گرفته نمی شود. زمان درمان اغلب از 15 دقیقه آغاز می شود و نیاز است که متخصص لیزر این مسئولیت را به عهده بگیرد. برای لیزر موهای زائد پا تایم استراحت 24 ساعت پس از درمان در نظر گرفته می شود.

 

مزایای لیزر موهای زائد پا

کسانی که عادت دارند، موهای زائد پای خود را سریعاً شیو کنند، می دانند که حمام رفتن در چنین شرایطی چقدر نیاز به زمان دارد و به نوعی دردسر زیادی به همراه دارد. با لیزر موهای زائد پا به سادگی می توانید حس کنید چقدر سبک شده اید و پوست لطیف و نرمی دارید. از سوی دیگر لیزر موهای زائد پا بسیار بی خطر و موثر است و طی چند جلسه درمان، می تواند در کوتاهترین زمان نتایج خوبی داشته باشد.

1-      این روش دقیق و سریع است و به نسبت سایر روش های موجود نتیجه سریع تری به همراه دارد.

2-      موهای زائد بین 3 الی 7 جلسه بر اساس پوست و نوع مو از بین می رود.

3-      نرمی و لطافت پا چند برابر می شود و به نوعی پا در وضعیت خوبی قرار می گیرد.

4-      نیاز به هزینه برای اصلاح و اپیلاسیون نخواهد بود.

5-      درد آن نسبت به سایر روش ها کمتر است و به نوعی روش مناسب با هر سطح دردی تلقی می شود.

6-      این روش دوره نقاهت ندارد و به نوعی اجازه می دهد به سرعت به جای روزانه خود باز گردید و از این نظر برای آقایان بسیار مناسب است.

7-      اجرای لیزر موهای زائد پا بر روی همه پوست ها به جز پوست های بسیار تیره و برنز نتیجه بخش است اما نکته مهم اینکه بر روی موهای بلوند و قرمز به اندازه موهای تیره تاثیر ندارد.

8-      دستگاه به صورتی طراحی شده است که می تواند نواحی بزرگتر را درمان کند.

9-      به طور کلی اجازه می دهد که موهای زائد بخش های حساس نیز از بین برود، جایی که تیغ و اپیلاسیون از ورود به آن ناتوان است.

10-  لیزر موهای زائد پا یک روش ایمن و بدون انتقال باکتری محسوب می شود.

 

یک نکته مهم دیگر در خصوص لیزر موهای زائد پا این که در این روش، موهای زائد مرده بیرون کشیده می شود و به نوعی ریزش می کند و ریشه آنها کم کم سست می شود. خوشبختانه در سال های اخیر لیزر موهای زائد پا به واسطه دستگاه توانسته به نتیجه خوبی برسد.

 

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد پا

انتخاب پرتو نور: کار با دستگاه لیزر موهای زائد پا می بایست توسط متخصص پوست و بر اساس نوع پوست و نوع موی زائد انجام شود. متخصص پوست یک پرتو نور مناسب از دستگاه لیزر را با انرژی زیاد و البته تنظیم شده بر روی پا متمرکز می کند. در این فرآیند، هرچه تراکم موی روی پوست بیشتر باشد و به نوعی پوست وسیع تر باشد، زمان انجام لیزر موهای زائد پا بیشتر می شود. اینطور که بررسی ها نشان داده است، درمان لیزر پا بین 1 ساعت الی 80 دقیقه طول می کشد.

تخریب فولیکول: در عملکرد لیزر موهای زائد پا نیاز به نور متمرکز شده است به طوری که فولیکول های مو را تحت تاثیر بگذارد. فولیکول ها در واقع حفره های کوچک روی پوست هستند که مو از آنها خارج شده یا می روید. فولیکول های مو در واقع انرژی ساطع شده بر روی رنگدانه های ملانین مو را جذب می کند و عملیات تخریب مو صورت می گیرد. برخی از افراد معتقد هستند که وقتی به سراغ لیزر موهای زائد پا می روند، انگاری کشی روی پوست کشیده می شود یا سوزشی ایجاد می شود که در حد آفتاب سوختگی است. در واقع وقتی مو در اثر انرژی ساطع شده از لیزر تخریب می شود، بوی گوگرد مانندی احساس می شود که البته غلیظ و غیر قابل تحمل نیست.

فاز سوم لیزر موی زائد پا: همانطور که در دو بخش قبل گفته شد، در فرآیند لیزر در ابتدا ریشه زیر پوست از بین می رود و پس از آن مو به صورت کامل از جای خود کنده می شود. در این بخش نیاز است که منافذ پوست بسته شوند و به نوعی پوستی صاف و یک دست باقی می ماند. وقتی لیزر موهای زائد پا را آغاز کنید که دیگر با اپیلاسیون خداحافظی کرده باشید در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد و عملکرد خوبی برای شما وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر در این فاز پوست تراکم بهتری پیدا کرده و دیگر کشیده یا شل نخواهد بود.

 

لیزر دایود یکی از دستگاه های ارزشمند در راستای لیزر موهای زائد پا است که با جدیدترین قدرت ارسال طول موج خود توانسته شهرت زیادی داشته باشد. بلندی این طول موج به صورت عمیق تر وارد پوست می شود. این دستگاه ایمن تر از لیزر با طول موج کوتاه تر است. احتمال جذب این لیزر به واسطه طول موج بلندتر توسط رنگدانه های ملانین بیشتر بوده و میتواند نتایج خوبی از خود به جا بگذارد.

 

 

 

لیزر موهای زائد پا توسط چه کسی صورت می گیرد؟

کسانی می توانند از دستگاه لیزر موهای زائد پا استفاده کنند که:

اولاً متخصص پوست باشند: یعنی انواع پوست را بر حسب تیپ و رنگ و نوع مو بشناسند و موهای روی پوست را بر اساس موقعیتی که دارند دسته بندی کنند.

ثانیاً آموزش کار با دستگاه را پشت سر گذاشته باشند:  یعنی اگر شما متخصص پوست هستید و یا به متخصص پوستی مراجعه کنید که کار با دستگاه لیزر را به صورت سلیقه ای در پیش میگیرد، نتیجه نخواهید گرفت. حتی اگر بهترین متخصص پوست را انتخاب کنید و گرانترین و لوکس ترین دستگاه روز دنیا را در نظر داشته باشید باز هم اگر تنظیم دستگاه به درستی صورت نگیرد دچار مشکل می شوید و بهتر است که این موضوع را به صورت دقیق و حرفه ای ارزیابی کنید.

در آخر دقت شود که مجوز پزشکی برای کار با دستگاه لیزر موهای زائد پا نیاز است. بسیاری از دستگاه ها از سوی سازمان  پزشکی ایران تایید نمی شوند، بنابراین نیاز است که پزشکانی به سراغ این کار بروند که پروسه مجوز پزشکی را طی کرده و نتیجه مطلوب گرفته اند.

پزشک متخصص می بایست قبل از آغاز جلسه لیزر، یک سری دستور العملی های لازم را به شما اعلام کند. در این زمینه اثربخشی لیزر بیشتر می شود و به نوعی خطر بروز عوارض جانبی کمتر خواهد شد.

مثلاً باید بدانید که لیزر موهای زائد پا بر روی پاهایی که برنزه هستند انجام نمی شود.

افراد حق ندارند پوست پای خود را تحریک کنند.

استفاده از اپیلاسیون یا موچین پیش از لیزر موهای زائد پا مشکلساز خواهد بود.

آسپرین یکی از داروهایی است که پیش از لیزر موهای زائد پا نباید مصرف شود.

افرادی که درگیر بیماری های عفونتی هستند بهتر است بدانند که این روش برایشان مشکل ساز شده و بهتر است در ابتدا بیماری خود را برطرف سازند و سپس به سراغ لیزر موهای زائد پا بروند.

 

 

آیا لیزر موهای زائد پا برای انگشتان مناسب است؟

بر روی انگشتان پا، مو میروید، این موضوع در بین آقایان بیشتر از بانوان دیده می شود و بسیار ناراحت کننده است. یکی از مزایای لیزر موهای زائد پا این است که شامل همه قسمت های پا اعم از انگشت، ساق، ران، کشاله ران و … می شود و می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

اما یک نکته در این بین وجود دارد. بسیاری از افراد هستند که موی روی انگشتان پای آنها روشن است در صورتی که موی زائد روی کشاله ران و ساق اغلب تیره است. این افراد بهتر است برای بخش انگشت از روش های غیر از لیزر استفاده کنند. موهای نازک و روشن در عملیات لیزر نتیجه خوبی نخواهند گرفت و به طور کلی اثربخشی آن بسیار کم می شود.

شات هایی که برای لیزر موهای زائد انگشتان پا صورت می گیرد می بایست در وسعت کوچکتر باشد تا بتواند همه بخش های پا را پوشش دهد. در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود و نتیجه بخش نخواهد بود. از سوی دیگر از وسعت شات ها زیاد باشد احتمال سوختن انگشتان وجود دارد. برای انگشتان کوچک نیاز است که دقت بیشتری در نظر گرفته شود و از نظر زمانی نیز نیاز به حوصله و زمان بیشتری است.

 

الزام جلسه مشاوره لیزر موهای زائد پا

وقتی به فکر لیزر موهای زائد پا باشید، یک جلسه به عنوان جلسه مشاوره وجود دارد که در این جلسه پزشک بررسی می کند که پوست شما چقدر برای این کار مناسب است. در واقع وضعیت پوست شما به واسطه بافت بیرونی و داخلی، نوع موی زائد، جهت رویش مو و تراکم مو بررسی می شود. در جلسه مشاوره بررسی می شود که آیا تیپ رنگی پوست شما برای استفاده از لیزر موهای زائد پا می تواند تاثیرگذار باشد یا خیر. بررسی صورت می گیرد که آیا مو در جهت درست خود می روید یا ریشه ها به صورت نا منظم رشد و تکثیر می کنند.

ارزیابی های لازم در خصوص لیزر موهای زائد پا صورت می گیرد و بررسی می شود که آیا پوست به این روش حساسیت دارد یا نه. مثلاً پچ تست به صورتی است که نحوه کار لیزر را دنبال می کند و سبب می شود که پوست از نظر حساسیت برری شود.

برخی از انواع پوست هستند که نسبت به حرارت نور لیزر حساسیت دارند یا نسبت به کریوژنی که در دستگاه خنک کننده وجود دارد بسیار حساس هستند و پوست دچار التهاب و خارش می شود.

از سوی دیگر در جلسه مشاوره ارزیابی صورت می گیرد که نوع پوست بیمار کدان است. رنگ مو به چه اندازه پذیرای لیزر است. سبک زندگی بیمار و سوابق پزشکی که از سوی او اعلام می شود، مورد بررسی قرار می گیرد. داروهای مصرفی بیمار دنبال می شود. مشخص است که پس از پایان جلسه مشاوره نیاز است که ارزیابی های لازم صورت بگیرد به نحوی که عملکرد و شرایط لیزر بررسی شود. به هر صورت درمان در این زمینه نیاز به مشاوره های لازم دارد.

 

پالس اسپری خنک کننده لیزر موی زائد پا

کسانی که برای لیزر موهای زائد پا مراجعه می کنند در ابتدا در جلسه درمانی باید از عینک ایمنی استفاده کنند. فرقی نمی کند که شما دست و پای خود را لیزر می کنید یا پوست صورت، به هر صورت نیاز است که چشمان شما در برابر نور لیزر محافظت شود. فردی که به عنوان درمانگر فعالیت می کند نیاز به یگ پروب دستی کوچک دارد تا نور لیزر را به قسمت های مختلف هدایت کند. به هر صورت قبل و بعد از هر پالس لیزر نیاز به پالس های کوتاه اسپری خنک کننده است. این پالس ها برای هر بخش از بدن با بخش دیگر فرق دارد. برخی از پوستها بسیار حساس هستند نیاز است که از اسپری های خنک کننده قوی تر و در زمان بیشتر استفاده شود و برخی دیگر از پوست ها به واسطه نازکی که دارند از پالس های کوتاه ترین استفاده می کنند. پا معمولاً گسترده است و زمانی که برای انجام لیزر صورت می گیرد از چند دقیقه تا یک ساعت و گاه بیشتر است. اگر تراکم موهای زائد پا زیاد باشد نیاز است که هم تعداد پالس های لیزر بیشتر شود و هم از سیستم خنک کننده قوی تری استفاده شود.

به هر صورت در کمترین حالت می توانید در حدود 30 دقیقه لیزر موهای زائد پا خود را به پایان برسانید.

آقایان معمولاً از درد لیزر موهای زائد پا نگران هستند. در واقع به دلیل قطر زیاد ریشه موهای زائد پا، این مشکل ایجاد می شود که بخشی از ناحیه پا درگیر درد شود و استفاده از پالس اسپری خنک کننده برای کاهش این درد است. در واقع اقایان این نظر را دارند که یک باند پلاستیکی بر روی پوست کشیده می شود. دستگاه دایود با کولینگ قدرتمندی که دارد می تواند این مشکل را به حداقل برساند.

 

 

تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا برای آقایان

شرایط پوست بیمار و وسعت پا دو عامل مهم در تعیین جلسات لازم برای لیزر موهای زائد پا محسوب می شود. به هر صورت اکثر افرادی که برای رفع موهای زائد پا اقدام می کنند حداقل 6 تا 8 جلسه لیزر نیاز خواهند داشت. اینطور که مشخص است این فرآیند زمانی موثر است که سبب می شود فولیکول های مو در وضعیت رشد قرار بگیرد و به نوعی فاز فعال رشد دیده شود. برخی از افراد در کمتر از 8 جلسه نیز نتیجه گرفته اند و برخی دیگر معتقد هستند که باید بیش از 8 جلسه زمان در نظر گرفته شود تا نتیجه دلخواه صورت بگیرد.

یک سری مسائل مهم پیش از لیزر موهای زائد پا وجود دارد که می بایست بررسی شود. فرد باید 2 هفته قبل از درمان، به سراغ اپیلاسیون، الکترولیز کردن و یا کرم های موبر نرود. از سوی دیگر اگر سابقه خال های وسیع و خطرناک بر روی پوست پا است در ابتدا باید فکری به حال آن شود. برخی از خال ها حالت ویروسی دارند و برخی دیگر نیز به صورت تبخال ظاهر می شوند. از سوی دیگر موهای پا باید تراشیده شوند و پوست در وضعت تمیز و خشک قرار بگیرد. اجازه استفاده از مواد آرایشی و کرم و روغن نیز برای پوست وجود نخواهد داشت.

پس از لیزر فرد نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد و همینطور بهتر است که پاک کننده های ساینده پوست را نیز کنار بگذارد زیرا پوست بسیار نازک شده است و به نوعی خراشیده می شود. از سوی دیگر یک روش برای کوتاه کردن موهای زائد این است که به مدت ده روز پس از لیزر موهای زائد پا، از تیغ استفاده شود. این موضوع توسط پزشک تعیین می شود.

رشد مو در چهار مرحله صورت می گیرد و به نوعی بسیار مهم است که هر یک از مراحل به درستی ارزیابی شود. اولین مرحله مربوط به آناژن اولیه است که در این مرحله در واقع رشد موهای اولیه صورت می گیرد. مرحله دو آناژن است که مرحله فعال رشد مو بوده که توانسته موقعیت بهتری برای هر بخش ایجاد نماید. مرحله سوم کاتاژن در واقع مربوط به شرایط رگرسیون است و در نهایت مرحله چهارم که تلوژن نامیده می شود که مربوط به مرحله استراحت است.

وقتی صحبت از لیزر موهای زائد پا می شود، یعنی قرار است فقط روی مرحله آناژن تاثیر گذاشته شود. مرحله فعال که رشد مو در آن صورت می گیرد. اینطور که مشخص است در هر جلسه در حدود 25 درصد از حجم موهای تحت درمان، از بین می روند بنابراین 6 الی 8 جلسه زمان نیاز است تا نتیجه صد در صد صورت بگیرد. یک سری جلسات اضافی نیز وجود دارد که برای از بین بردن کامل موها بوده و برای اینکه بخش های جامانده مورد درمان قرار بگیرد که معمولاً هر 6 ماه تا یک سال صورت می گیرد.

 

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد پا

استفاده از کرم ضد آفتاب SPF30: پوستی که قرار است به واسطه لیزر تحت درمان قرار بگیرد نباید قبل و پس از لیزر تحت تاثیر نور خورشید قرار بگیرد بنابراین استفاده از کرم های ضد آفتاب با درجه SPF 30 یا بالاتر توصیه می شود به خصوص پس از انجام لیزر، تا پوست بدن در برابر نور غیر استاندارد محافظت شود.

از سوی دیگر پزشکان همیشه توصیه می کنند که 2 الی 3 روز پس از لیزر از آلوئه ورا استفاده کنید. در واقع این گیاه خاصیت ضد التهاب دارد به خصوص برای نواحی پا که می تواند سبب سفت شدن پوست پا شده و نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. مشخص است که 5 الی 14 روز پس از درمان، موهای پا شروع به ریزش خواهند کرد.

ریزش موهای پا نباید با رشد موهای جدید اشتباه گرفته شود، در واقع موهای پیر پا از ساقه مو خارج می شوند. این رویکرد سبب می شود که برای از بین بردن مو از تیغ استفاده شود یعنی موهای اضافه ای که قرار است ریزش کنند به واسطه تیغ یا اکسفولیت ریزش می کنند.

موهایی که وارد مرحله رشد فعال شده اند و تحت تاثیر لیزر هستند به طور کلی دیگر رشد نمی کنند. در واقع زمانی که یک فولیکول مو آسیب ببیند دیگر نمی تواند رشد کند. دقت شود که تکرار لیزر موهای زائد پا هر 6 ماه تا یک سال می تواند پروسه درمان را دقیق تر دنبال نماید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد پا در مردان

در خصوص عوارض جانبی، احتمال بسیار کم است اما نمی توان گفت که یک روش به هیچ وجه درگیر عوارض جانبی نخواهد بود. در واقع یکی از عوارضی که بر اساس لیزر موهای زائد پا صورت می گیرد پورپورا است. پورپورا در واقع به کبودی ناشی از حرارت لیزر گفته می شود به طوری که برای پای مردان این موضوع بیشتر دیده می شود. پوست سرخ می شود و گاه دچار تاول های ریز می شود. از سوی دیگر امکان اینکه رنگدانه ها بیشتر شود نیز وجود دارد. ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته تا حدی متورم می شود. البته این عوارض چند روز بیشتر طول نمی کند.

مشخص است که احتمال بروز عوارض جانبی به صورت اسکارهای طولانی که به صورت جای زخم هستند به ندرت دیده می شود. در ارزیابی های صورت گرفته مشخص است که لیزر موهای زائد پا سبب می شود که پوست در وضعیت خاصی قرار بگیرد و شاید این موضوع مشکل ساز شود. مثلاً کسانی که پس از لیزر موهای زائد پا از شلوارهای چسبان استفاده می کنند نتیجه خوبی نخواهند گرفت. افرادی که اقدامات لازم در این زمینه را دنبال نمی کنند اغلب دچار مشکل می شوند و بهتر است که به پوست اجازه نفس کشیدن داده شود. سوختگی بیش از حد در خصوص لیزر موهای زائد پا به ندرت دیده می شود مگر اینکه پوست پا با عفونت همراه بوده و پس از اقدام برای لیزر، درمان صورت نگرفته باشد.

 

لزوم انتخاب یک کلینیک زیبایی خوب برای لیزر موهای زائد پا

برای لیزر موهای زائد پا بهتر است در انتخاب کلینیک دقت شود. در واقع هر چقدر هم که نکات قبل و بعد از لیزر بررسی شود، انتخاب یک کلینیک خوب برای لیزر می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

یکی از موارد بسیار مهم در این راستا، استفاده از دستگاه های پیشرفته لیزر است. دستگاهی که هم به روز باشد و هم بتوان نیازهای هر فرد را پوشش دهد. آپشن بندی دستگاه به درستی صورت بگیرد و به نوعی سبب شود که موهای زائد بدن به طور دقیق شناسایی شود.

نکات بهداشتی از دیگر بخش های مهم برای لیزر موهای زائد پا محسوب می شود. در صورتی که در یک کلینیکی از بهترین تجهیزات استفاده می شود اما استانداردهای بهداشتی رعایت نمی شود، قطعاً مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد و بیماری های عفونی یا باکتریایی دیده می شود که بسیار مشکل ساز است. بدانید که شما به واسطه انتخاب یک کلینیک خوب برای لیزر موهای زائد پا می توانید با خاطر جمع به نتیجه مطلوب دست یابید.

از سوی دیگر جامعیت کلینیک بسیار مهم است. در واقع اگر یک پزشک از نظر برخی از بیماران بسیار خوب باشد اما از نظر سایر موارد گزینه خوبی نباشد، یعنی جامعیت ندارد.

هزینه ها باید شفاف سازی شود و کم و زیاد کردن هزینه ها اغلب دردسرساز می شود. اینطور که مشخص است بسیاری از کلینیک ها هستند که به واسطه موقعیت منطقه ای که دارند دسته بندی می شود.

 

 

ویژگی دستگاه لیزر موی زائد استاندارد

یکی از ویژگی های مهم که برای دستگاه لیزر موهای زائد پا وجود دارد تنظیم عرض پالس است. در واقع پالس ها باید قابلیت تغییر وضعیت داشته باشند. پالس های قابل تنظیم هر یک به واسطه موقعیتی که بر روی بدن ایجاد می کنند باید با سایر بخش ها متفاوت باشد.

از تکنولوژی های روز دنیا می بایست در دستگاه لیزر موهای زائد پا استفاده شود. مشخص است که این دستگاه ها به واسطه قطعه بندی که دارند، ارزیابی می شوند. برخی از دستگاه ها هستند که از آپشن های قدیمی در آنها استفاده شده است و برخی از دیگر به واسطه نوع درجه بندی که دارند، ارزیابی می شوند.

سرعت عملکرد بالا از دیگر ویژگی های مهم یک دستگاه لیزر موهای زائد پا بسیار خوب محسوب می شود. در واقع سرعت به کار رفته برای دستگاه باید به صورتی باشد که روی پوست های مختلف اجرا شود.

تاثیرگذاری های مطلوب روی هر بخش از پوست می تواند نتیجه دلخواهی ایجاد نماید. دستگاه باید به صورتی طراحی شده باشد که فرد پس از درمان نیاز به استراحت یا دوره های حفاظت از پوست نداشته باشد.

از سوی دیگر طول موج تعیین شده برای دستگاه می بایست هیچ اسکار یا زخمی روی پوست ایجاد نکند.

نتایج حاصل از درمان با دستگاه لیزر موهای زائد پا باید پس از یک الی دو جلسه قابل رویت نسبی باشد.

 

چرا بیش از 10 جلسه برای لیزر موهای زائد پا نیاز است؟

در بخش های قبل صحبت کردیم که تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد پا اغلب بین 6 الی 8 اعلام شده است. اما بارها دیده شده که تعداد جلسات برای رسیدن به نتیجه مطلوب بیش از 10 جلسه است و این موضوع کمی نگران کننده به نظر می رسد.

تعداد دقیق جلسات هر فرد با فرد دیگر فرق دارد. مثلاً یک سری افراد هستند که شرایط پوستی خاصی دارند و پالس هایی که برای درمان این افراد در نظر گرفته می شود اغلب بیشتر از سایر افراد و یا با فاصله صورت می گیرد یعنی در یک جلسه تعداد پالس های کمتری پوشش داده می شود، بنابراین نیاز به تعداد جلسات بیشتر خواهد بود.

موضوع دیگر در خصوص رنگ مو و کیفیت و ضخامت آن است. رنگ موی به کار رفته و ضخامت مو دو موضوع مهم بوده و در نتیجه کار تاثیر زیادی می گذارد. مثلاً موهایی که ضخیم تر هستند به نسبت سایر موها نیاز به دقت طول موج بیشتری دارند. از سوی دیگر اگر فردی داروهای خاصی مصرف نماید و سابقه مصرف دارو برای آن متفاوت به نظر برسد نیز در تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا تاثیر می گذارد.

دقت کنید که سوابق درمانی یک شخص از موضوعاتی است که اجازه می دهد پزشک تعداد جلسات لیزر موهای زائد پا را بیشتر کند.

وقتی جلسه اول از لیزر موهای زائد پا صورت گرفت، پزشک بررسی می کند که روند درمان شما به چه صورت است و مشخص می شود که چند جلسه زمان نیاز دارید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید. مشخص است که بین 3 الی 4 جلسه برای همه افراد ثابت است و پس از 4 جلسه پزشک موقعیت موهای ریخته شده و فولیکول های فعال و غیر فعال شما را می سنجد تا نتیجه کاملی صورت بگیرد. شرایط منظم و دقیق و استانداردی نیز برای لیزر موهای زائد پا وجود دارد و می تواند نتیجه بخش باشد.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد پا (جلسه ای مهم و تاثیرگذار)

لیزر موهای زائد پا در ابتدا یک عمل ساده و راحت به نظر می رسد اما اگر این کار توسط یک متخصص زیبایی صورت نگیرد نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

جلسه اول برای لیزر بسیار مهم است و نیاز است که دستگاه مناسب تعیین شود، اشعه مورد نظر ارزیابی شود، پرتو کافی تعیین شود و میزان انرژی لازم برای از بین بردن فولیکول های مو نیز بررسی شود.

تاباندن اشعه به فولیکول های مو برای جلسه اول سبب می شود که ادامه رشد مو متوقف شود. در واقع در این جلسه پالس بندی برای سطح پوست اهمیت زیادی دارد. احتمال وجود اندکی درد برای جلسه امر امری طبیعی است و فرد به واسطه کرم های بی حسی و یا کولینگ های قوی می تواند این موضوع را تا حد زیادی بهبود بخشد. درد حاصل از جلسه اول لیزر، دردی سریع و گذرا بوده و چند صدم ثانیه طول می کشد. در واقع هر پالسی که بر روی پوست قرار می گیرد کسری از ثانیه بوده و موهای زیادی به صورت یکجا هدف قرار گرفته می شود.

وقتی لیزر استفاده شود در هر ثانیه یک چهارم از ناحیه مورد نظر پوشش داده می شود. یک سری نواحی کوچک نیز هستند که نیاز به دقت بالایی دارند اما معمولاً کمتر از یک دقیقه زمان نیاز خواهند داشت.

زمان کافی برای نتیجه مطلوب از جلسه اول لیزر موهای زائد پا بیش از 45 دقیقه تخمین زده می شود و معمولاً تا یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

فقط حضور شما کافی نیست: برخی از افراد فکر می کنند همین که در زمان اعلام شده از سوی پزشک در مطب حاضر باشند، کفایت می کند. این تصور اشتباه است. فرد می بایست آمادگی های لازم برای لیزر را داشته باشد. اول اینکه نیاز به مشاوره داشته و مشاوره قبل از جلسه صورت می گیرد. بنابراین در روز مشاوره اصرار نکنید که لیزر برای شما انجام شود.

فرد می بایست از روز مشاوره تا 6 هفته از اپیلاسیون و سایر موارد اصلاح مشابه دوری کند. در واقع باید کمک کند تا ریشه مو در وضعیت دقیق خود قرار بگیرد و کار برای استفاده از لیزر آسانتر شود. ریشه ها در صورت اصلاح و یا استفاده از اپیلاسیون درگیر شده و از بین می روند و کار دشوارتر می شود.

همینطور نیاز است که از رفتن به ساحل و نور آفتاب جلوگیری شود. دقت کنید که جلسه اول جلسه حساسی است. بهتر است بدن تمیز باشد و پیش از آغاز لیزر از کرم یا هر مواد شوینده دیگری دور باشد. بهتر است که رنگ پوست و ضخامت پوست بررسی شده باشد.

با پزشک همکاری کنید: اگر فکر می کنید اصلا متوجه اصابت پالس لیزر بر روی پوست خود نمی شوید، سخت در اشتباه هستید! به هرحال اندکی درد وجود دارد به خصوص در جلسه اول که هنوز با فضای لیزر آشنایی کامل ندارید و برای شما عجیب است. بهتر است با خودتان روراست باشید و بدانید که لیزر یک موضوع کاملاً علمی است و دردی که احساس می کند در واقع به معنی نتیجه بخش بودن کار دستگاه است. با پزشک مربوطه مهربان باشید و در این زمینه سازش داشته باشید.

از گرمای حاصل از لیزر نترسید: به هر حال شما از یک دستگاه حاوی انرژی فعال استفاده کرده اید و بهتر است بدانید که گرمای حاصل از لیزر به مدت 24 در داخل لایه های پوست بدن باقی می ماند. از این رو نباید از گرمای حاصل از دستگاه بترسید. اما باید دقت کنید که نباید به سراغ دوش آب گرم بروید و همینطور باید از سونا و سایر مناطق گرم نیز دوری کنید. محیطی که پوست شما با آن در ارتباط است باید ایده آل و عالی از باکتری باشد.

 

وابستگی به محصولات آرایشی را کم کنید:  البته ناحیه پا کمتر درگیر مواد آرایشی است اما این روزها موادی به عنوان کرم های سفید کننده بدن عرضه می شود که بهتر است پس از لیزر موهای زائد پا استفاده نشود (اینکه این کرم ها خوب است یا بد، موضوع بحث ما نیست). در واقع پوست باید تنفس داشته باشد و استفاده از کرم های آرایشی برای پوست مشکلاتی ایجاد می کند که نتایج استفاده از لیزر را بسیار محدودتر می سازد. مشخص است که استفاده از ژل های آلوئه ورا در این زمینه می تواند اثربخشی خوبی داشته باشد اما باز هم نظر پزشک اهمیت زیادی دارد.

 

حامی لیزر باشید:  حامی بودن یعنی به این روش خوش بین باشید. مثلاً برخی از افراد به سراغ ماسک های لایه بردار می روند و یا دوست دارند از کرم های رتینول استفاده کنند تا نتیجه بهتری ایجاد شود. این تصور اشتباه است. به هر صورت موقعیت این کرم ها باید ارزیابی شده باشد. برخی از کرم ها هستند که به صورت لایه بردار بوده و اثرات شیمیایی خاص خود را دارند و پروسه لیزر را زیر سوال می برند.

 

آیا هزینه جلسه اول لیزر موهای زائد پا بیشتر از سایر جلسات است؟

معمولاً اینطور نیست! در واقع هزینه ای که برای لیزر موهای زائد پا در نظر گرفته می شود، در هر شخص نسبت به شخص دیگر با کمی تفاوت همراه است که احتمالاً بستگی به رنگ پوست، ضخامت پوست و جنسیت فرد دارد اما اینکه هزینه جلسه اول بیشتر از سایر جلسات باشد به ندرت دیده می شود.

 

عوامل موثر در قیمت لیزر موهای زائد پا

شاید بیشترین سوالی که از سوی کاربران شنیده می شود وضعیت تعیین قیمت لیزر موهای زائد پا است و احتمالاً پاسخی که داده می شود، مبنی بر اینکه بستگی به پوست، مو و جنس و رنگ آنها دارد. اما ما قصد داریم این موضوع را برای شما شفاف سازی کنیم.

همانطور که میدانید، پوست هر شخص با شخص دیگر از نظر رنگ فرق دارد. کسانی که رنگ پوست تیره تری دارند در پروسه لیزر بسیار حساس تر از سفید پوستان هستند. در واقع این موضوع سبب شده است که موقعیت پوست هر شخص به نسبت شخص دیگر بررسی شود.

وقتی پوست شما تیره یا به نوعی سبزه است، اپراتور لیزر موهای زائد پا می بایست زمان و دقت بیشتری بر روی کار بگذارد. شاید نیاز باشد چندین بار طول موج ساطع شده تنظیم شود، انرژی در نظر گرفته شده از سوی لیزر باید به صورت روتین ارزیابی شود. همه این موارد بخشی از هزینه لیزر موهای زائد پا را شامل می شود. از یاد نبرید که سفیدپوستان در این پروسه معمولاً هم دردسر کمتری می کشند و هم هزینه کمتری تقبل می کنند.

موضوع دیگر در خصوص ضخامت مو است. موهای کرکی و موهای خیلی ضخیم در راستای لیزر دچار مشکل می شوند. در واقع کسانی که دارای موهای کرکی هستند و یا ریشه موهایشان خیلی ضخیم است نیاز به جلسات بیشتری برای لیزر دارند و هزینه لیزر این افراد به نسبت سایر افراد بیشتر می شود.

گاه دیده می شود که پس از چند جلسه از لیزر، رویش موی فرد باز هم آغاز می شود بنابراین نیاز است که فرد باز هم جلسات لیزر را بر اساس صلاحدید پزشک دنبال کند. مشخص است که این رویکرد سبب می شود که موقعیت لیزر برای هر فرد به نسبت فرد دیگر متفاوت باشد.

برخی از پوست ها نیاز به کولینگ بسیار قوی دارند. وضعیت وزش باد برای برخی از پوست ها با پوست های دیگر فرق می کند و این موضوع سبب می شود که هزینه نهایی افزایش داشته باشد.

 

خداحافظی با موهای زیرپوستی با لیزر موهای زائد پا

موهای زیرپوستی مشکلی بسیار بزرگ برای کسانی است که از اپیلاسیون استفاده کرده اند. این مشکل گاه آنقدر حاد می شود که سبب می شود پوست در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد. در روش لیزر دیگر خبری از موهای زیرپوستی نخواهد بود. در واقع لیزر باعث می شود که مو از ریشه تخریب شود و دیگر جایی برای رشد وجود نداشته باشد. در واقع وقتی اپیلاسیون می کنید، مویی جدیدی که رشد می کند راه خروج خود را گم می کند و احتمال اینکه کج رویش داشته باشد بسیار زیاد است. به نوعی سبب عفونت در پوست نیز می شود. بارها چنین موضوعی در خصوص شیو با تیغ نیز دیده شده است و نتایج عجیبی ایجاد کرده است. اینطور که بررسی ها نشان می دهد در صورتی که از لیزر موهای زائد پا استفاده شود، فولیکول مو تخریب می شود و دیگر رویش مو صورت نمی گیرد. دقت کنید که کج شدن مو به طور کلی امر عادی است اما لیزر سبب می شود که این موضوع به حداقل برسد.

موهای پا رشد آرامتری دارند و معمولاً 12 هفته نیاز است تا رشد مجدداً و لیزر نیاز باشد. مناطق درمانی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. چرخه منظمی از لیزر وجود دارد که می بایست به طور دقیق دنبال شود در غیر این صورت شاهد رشد بیشتر موهای زائد خواهیم بود و دردسرساز می شود. البته که اگر منافذ پوست فرد بسیار بسته باشد شاید تا چندین جلسه اول شاهد موهای زیرپوستی باشیم اما این موضوع سریعاً حل می شود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

چه کسانی کاندید لیزر موهای زائد پا هستند؟

امروزه دنیای لیزر آنقدر قوی شده است که استفاده از آن برای هر کسی تقریباً امکانپذیر است. در واقع استفاده از دستگاه های جدید لیزر به صورتی است که می تواند تایپ پوستی مختلفی را مدنظر قرار دهد و نتایج خوبی داشته باشد. اما اغراق در این زمینه چندان خوشایند نیست.

بهترین کاندید استفاده از لیزر موهای زائد پا پوست های روشن هستند. در واقع پوست هایی که رنگدانه های روشنی دارند و این موضوع سبب شده تا جذب طول موج لیزر آسانتر شود.

پوست هایی که شامل موهای تیره و ضخیم هستند. این نوع از موها اصلی ترین هدف دستگاه لیزر هستند و نتیجه مطلوبی فراهم می سازد.

کسانی که دارای موهای زبر هستند. موهای زبر در پروسه درمان نتیجه بهتری ایجاد می کند. به طور کلی در یک جمع بندی اینطور به نظر می رسد که پوست های نسبتاً روشن که بور نیستند، یعنی موهای ضخیم و زبر با رنگ تیره دارند رضایت بیشتر از 95 درصد از لیزر دارند.

در صورتی که موی بدن شما قرمز یا بلوند است. و یا بخش زیادی از موی بدن شما به صورت سفید مشاهده می شود تعداد جلسات مورد نیاز شما برای لیزر موهای زائد پا بیشتر خواهد شد و این موضوع می بایست توسط شما به طور دقیق ارزیابی شده باشد.

 

سطح رضایت از لیزر موهای زائد پا

رضایت در راستای لیزر موهای زائد پا برای کسانی که پوست روشن و موهای سیاه و زبر دارند به مرز 90 درصد رسیده است.

کسانی که دارای پوست گندمی، یعنی کمی تیره تر از سفید هستند و موی بدنشان زبر و سیاه است نیز رضایت بیش از 83 درصد خواهند داشت.

افرادی که پوست تیره دارند و موهای بدنشان تیره و زبر است در صورتی که دستگاه مناسب با پوستشان انتخاب شده باشد می توانند تا 80 درصد از موی زائد بدن خود را از بین ببرند .

 

افسانه سرطان پوست با لیزر موهای زائد

اینکه لیزر موهای زائد سبب بروز سرطان در بدن فرد می شود در حد افسانه است. تنها زمانی باید نگران بروز بیماری از سوی پوست خود باشید که پوست در وضعیت سوختگی آفتاب گرفته باشد و پس از آن به سراغ لیزر رفته باشید. در واقع لیزر موهای زائد پوست موضوعی است که شاید بسیاری از افراد بتوانند از آن شایعاتی درست کنند اما از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا این پروسه هیچ ارتباطی به بروز سرطان در بدن نخواهد داشت.

افسانه دیگر در خصوص ناباروری به واسطه لیزر وجود دارد که این موضوع نیز دردسرهای خود را دارد. به طور کلی میزان نور تابش لیزر به ارگان های داخلی بدن به صورتی است تنها در عمق مشخصی وارد شده و ربطی به بافت رحم بدن ندارد. در صورتی که استفاده از لیزر به صورت پی در پی و منظم صورت بگیرد عواقبی در بر نخواهد داشت. از سوی دیگر اگر فرد در این پروسه باردار باشد پزشک موظف است لیزر را متوقف سازد نه به خاطر اینکه بچه دچار مشکل می شود در واقع به این خاطر که فرد دچار مشکلات هورمونی شده و این مشکلات سبب می شود که باز هم شاهد رویش موی زائد بر روی بدن خود باشد و این موضوع مشکلات زیادی ایجاد می کند.

 

 

اگر پوست پا سوخته باشد آیا می توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

می دانیم که لیزر برای پوست هایی صورت می گیرد که سالم هستند و به نوعی ریشه مو و فولیکول آن فعال است بنابراین پوست هایی که در اثر حوادث سوخته باشد احتمال عدم رویش مو در آن زیاد است و ریشه مو در بر سوختگی عمیق از بین می رود. مشخص است که سوختگی در این راستا نیاز به ارزیابی از سوی پزشک دارد. پزشکی که این پروسه را دنبال می کند، اغلب در صدد خواهد بود تا بتواند موقعیت پوست و ریشه مو را بررسی کند.

در هر صورت پوست هایی که به شدت آسیب دیده اند هرگز انتخاب خوبی برای لیزر نخواهند بود و میزان آسیب دیدگی بیشتر می شود. شرایط عفونت پوستی در این افراد نیز بیشتر خواهد بود. در نهایت پوست دیگر بافت مخصوص به خود بوده و سبب می شود که هر بخش از پوست از بخش دیگر متفاوت شود.

موقعیت سوختن پوست پا با سایر بخش ها فرق دارد و ترمیم آن اغلب زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

 

 

این 12 گروه لیزر موهای زائد پا را فراموش کنند

 

افراد دارای موی کرکی و روشن: لیزر روی موهای کرکی نتیجه ندارد و به نوعی موهای سفید خاکستری و قرمز در لیست گزینه های مناسب لیزر قرار نمی گیرد. همینطور افرادی که درگیر پوست تیره هستند نیز انرژی لیزر را قبول نمی کنند. در واقع پوست تیره اجازه نمی دهد که انرژی کافی به ریشه مو برسد.

افراد برنزه:  در صورتی که از سولاریوم یا حمام آفتاب برای تیره شدن پوست پای خود استفاده کرده اید نباید لیزر موهای زائد پا انتخاب کنید. در واقع بهتر است که دو الی سه ماه زمان در نظر بگیرید تا پوستتان به رنگ طبیعی خود باز گردد. پوست برنزه را می تواند لیزر کرد اما پزشک برای اینکه نتیجه بگیرد باید انرژی لازم برای پوست را افزایش دهد. پوست تیره درصد زیادی از انرژی را به خود جذب می کند و این رویکرد سبب می شود که پوست دچار سوختگی شود. در واقع در پروسه لیزر موهای زائد پا نیاز است که 17 ژول انرژی به ریشه مو برسد تا نتیجه درستی حاصل شود و در صورتی که پوست فرد تیره و برنزه باشد این انرژی در وضعیت 20 ژول قرار می گیرد. اگر برای پیشگیری از سوختگی پوست انرژی کمتر شود تاثیری بر روی نتیجه حاصل نمی شود.

افراد دارای تبخال: تبخال اغلب در اطراف لب صورت می گیرد اما برخی از تبخال ها هستند که روی ران پا ظاهر می شوند. این تبخال ها اغلب شرایط تکثیر دارند و به نوعی در لیست تبخال فعال قرار می گیرند و چنین افرادی پیش از هر اقدامی باید داروهای ضد ویروسی استفاده نمایند. تبخال در محل سبب می شود که انتشار ویروس بیشتر و پروسه لیزر زیر سوال می رود.

افراد دارای زخم عفونی: زخم های عفونی را جدی بگیرید. اگر در محل مورد نظر برای لیزر، زخم عفونی وجود داشته باشد، عفونت به سایر بخش های بدن منطقه می شوند و احتمال دارد که کل بدن را درگیر کند بهتر است این زخم ها را جدی بگیرید و سعی کنید در ابتدا عفونت حاصل از آن ها را برطرف سازید.

مصرف راکوتان: راکوتان دارویی قوی برای شفاف سازی پوست صورت است و بیشتر بانوان با آن آشنا هستند. این دارو سبب می شود که اثربخشی لیزر کاهش یابد. از سوی دیگر این دارو پوست را حساس و نازک می کند و سبب می شود که لک و سوختگی و اسکارهای پوستی پس از لیزر بیشتر شده و ظاهر نازیبایی داشته باشد.

 

افراد مبتلا به پسوریازیس: این افراد درگیر بیماری های خاص هستند. مثلاً پسوریازیس، ویتیلیگو و لیکن پلان در لیست بیماری های مهم قرار دارد. به طوری که لیزر در این افراد پوست را دچار سوختگی بسیار شدید می کند. البته که برخی از پزشکان انجام لیزر برای این افراد را ممنوع نکرده اند اما شاید نیاز باشد که انرژی مناسب برای پوست انتخاب شود.

افراد با سابقه کلوئید: در صورتی که سابقه کلوئید دارید، ممکن است سوختگی بر روی پوست پس از لیزر به صورت گوشت اضافه رویت شود. در واقع این گروه دیگر مشکلات زیادی خواهند شد و باید دقت لازم را داشته باشند.

افراد مبتلا به اگزما: اگزما یا آکنه به نوعی عفونت گرفته می شود که بر روی پوست قرار گرفته و پوست را تحت تاثیر می گذارد. در واقع اگزما یا آکنه در دو سبک عفونی و غیر عفونی وجود دارد که مدل های عفونی آن به صورتی هستند که لیزر را دچار مشکل می کند. در صورتی که اگزما عفونی نباشد فرد دچار مشکل نمی شود. اما اگر عفونت زیاد باشد انتشار عفونت صورت می گیرد و در نهایت پوست بدن دچار حساسیت می شود.

مصرف ماینوکسیدیل: ماینوکسیدیل در واقع نقطه روبروی لیزر است. در صورتی که فرد برای پرمویی از دارای ماینوکسیدیل استفاده کرد در واقع اثر لیزر موهای زائد پا اثری ندارد. چون دارو مو را افزایش داده و لیزر بی تاثیر باقی خواهد ماند.

مصرف داروهای حاوی ترکیبات طلا: لیزر موی زائد برای این افراد ممنوع اعلام نشده است اما به نوعی بهتر است با صلاحدید پزشک لیزر تا پایان دوره استفاده از دارو به تعویق بیفتد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

افراد مبتلا به لوپوس: لوپوس یکی از بیماری های حساس به نور است که در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می کند. در این بخش می خواهیم در خصوص این بیماری کمی صحبت کنیم. در واقع در این بیماری سلول های ایمنی بدن به بافت های سالم حمله می کنند و بافت سالم از ناسالم را تشخیص نمی دهند. این رویکرد سبب می شود که التهاب و تخریب بافت صورت بگیرد. لوپوس باعث میشود که مفاصل با درد همراه باشد و به نوعی به لقب نیز آسیب وارد می شود. بانوان 90 درصد از سهم مبتلا به این بیماری هستند و رده سنی 15 الی 40 سال را در بر می گیرد. نور خورشید یکی از عوامل مبتلا به لوپوس است. در واقع نور خورشید باعث می شود که سلول های پوست یک سری پروتئین های خاص را به وجود آورند و همینطور آنتی بادی هایی که به طور طبیعی در بدن هستند روی این پروتئین ها قرار گرفته و به نوعی واکنش پوستی ایجاد می شود. حال در چنین شرایطی نور حاصل از لیزر نیز بر روی پوست دردسر ایجاد می کند و بیماری را بدتر می کند.

 

مقایسه لیزر موهای زائد و الکترولیز

الکترولیز: تا همین چند سال گذشته برای از بین بردن موهای زائد بدن از الکترولیز استفاده می شد. روند کاری الکترولیز به صورتی بوده که فولیکول مو به واسطه دو مکانیسم مشخص تخریب می شود. در واقع الکترو ترمولیز یکی از مکانیسم های موجود بود که سبب می شود تخریب در اثر گرما صورت بگیرد و مورد بعد مربوط به رادیکال های آزاد بود که الکترومکانیکال نامیده می شد. انجام الکترولیز به صورتی بود که سبب می شود الکترودهای موازی خود را زاویه رویش مو تطبیق دهند و ورود به بهش فولیکول مو به دقت صورت بگیرد. در چنین شرایطی نتیجه کار به صورتی بود که تنها 20 الی 30 درصد از فولیکول مو از بین می رفت. در واقع در این روش تنها ناحیه کوچکی از بدن درمان می شد.

از سوی دیگر این روش درد زیادی به همراه داشت به خصوص در نواحی ساق پشت پا که متاسفانه سبب می شود پوست زخم شود و یا حساسیت زیادی ایجاد شود. از سوی دیگر عوارض آن اسکار یا جوشگاه بود و همینطور یک سری لک های تیره نیز روی پوست ایجاد می شود. پزشکان پس از بررسی روش الکترولیز به این نتیجه رسیدند که سبب می شود بیماری های هپاتیت و ایدز نیز گسترش یابد. این موضوع سبب شد تا بانوان به سراغ روش های کرم های موبر و همینطور تراشیدن و اپیلیدی بروند.

 

وقتی لیزر وارد دنیای زیبایی شد در ابتدا به دلیلی گران بود چندان استقبال نشد. در واقع این روش به صورتی بود که برخی از افراد از طبقه خاص توانستند به سراغ آن بروند. اما کوتاه بودن جلسات و نتیجه سریع لیزر به صورتی بود که توانست تاثیر زیادی بر روی موی زائد بدن بگذارد و در دو سال گذشته جامعه آماری زیادی را به سمت خود کشاند.

لیزرها دارای مجوزهای FDA برای انجام درمان موهای زائد هستند و به نوعی می توانند در آسیب رساندن به ریشه مو بسیار دقیق باشند.

مزیت های لیزر نسبت به الکترولیز:

1-      درد کمتری دارد و ایجاد لک و اسکار پس از لیزر بسیار محدود است.

2-      کاربرد لیزر برای رفع موهای زائد محدودیتی ندارد و برای هر قسمت از بدن انجام می شود. در واقع این روش برای آقایان نیز نتیجه خوبی به همراه دارد.

3-      سرعت عمل لیزر به نسبت الکترولیز بیشتر است. در واقع سطح وسیعی از بدن را در یک جلسه پوشش و نتایج ان بسیار خاص است.

4-      تعداد جلسات مورد نیاز در لیزر کم است و سبب می شود که در هر جلسه موهای بدن نازک تر شوند.

5-      بارها دیده شده است که لیزر به بافت سالم بدن هیچ آسیبی وارد نمی کند و گاه اثرات ضد چروک نیز دارد. در واقع گیرنده های اصلی نور لیزر، یک سری سلول های زنده هستند که شامل رنگدانه بوده و سبب می شود که موهایی که در مرحله رشد هستند هدف قرار بگیرند. در این شرایط رنگدانه ها توسط لیزر جذب می شوند و برای بخش های سازنده مو یک سری اختلال ایجاد می شود. موی بدن انسان از نظر رشد در یک وضعیت ثابت قرار ندارد و لیزر در هر مرحله از رشد می بایست تاثیرگذاری خود را ثابت نماید.

 

 

دلایل پرمویی پا چیست؟

مشکلات هورمونی: اگر موهای بدن بانوان به شکل غیر طبیعی رشد کند و به نوعی به صورت مردانه تکثیر شود یعنی بدن درگیر پرمویی را به اصطلاح هیرسوتیسم است. در واقع در قسمت هایی از بدن بانوان این مشکل دیده می شود و موها ضخیم تر و تیره تر هستند. چنین موهایی اغلب تیره بوده و ضخامت قطر آنها زیاد است و ظاهری غیر طبیعی دارد. از سوی دیگر وضعیت داخلی و هورمونی بانوان نیز بررسی شده و علت پرمویی خواهد بود.

هر فرد می بایست 5 میلیون فولیکول مو داشته باشد که یک میلیون آن در سر و گردن است و الباقی در سایر بخش های بدن پخش شده اند و وقتی سن بالاتر می رود این تعداد کمتر می شود.

هورمون تستوسترون مردانه سبب افزایش رشد موهای بدن می شود و سبب می شود که بدن بانوان از وضعیت کرکی به صورت ضخیم و زمخت مشخص شوند. هورمون زنانه استروژن نیز سبب می شود که موهای بدن نازک تر و کم رنگ تر شوند و رشد آنها نیز کندتر می شود.

فولیکول های مو در بدن بانوان و آقایان یکسان است و تفاوت در نوع و رنگ و ضخامت آن دیده می شود. در صورتی که فرد دچار بیماری یا اختلال هورمونی باشد، موهای بدن او به صورت طبیعی رشد نمی کند و به نوعی رنگ آن تیره تر شده و ضخیم تر می شود.

 

مشکلات غیر هورمونی: علاوه بر مشکلات هورمونی، یک سری مشکلات غیر هورمونی نیز وجود دارد که باعث پرمویی پا می شود. مثلاً اگر ساعت زیادی در روز در محیط بسیار گرم حضور دارید، حرارت زیاد سبب می شود که رشد موها بیشتر شود. این موضوع در فصل تابستان بیشتر دیده می شود.

بیماری های خاص: همینطور بیماری های آنسفالیت و ضربه های مغزی نیز سبب استفاده از داروهای مختلف شده و به نوعی به رشد موها کمک می کند.

سامانه بدن بانوان به شکلی طراحی شده است که تعداد کمی هورمون مردانه را می سازد. در بدن برخی از بانوان سطح هورمونه مردانه بیشتر شده و به صورت پرمویی نشان داده می شود. افزایش هورمون های مردانه به شکل غیر طبیعی در بدن بانوان وابسته به مشکلات تخمدان یا غدد فوق کلیوی است به طوری که عامل محیطی نیز در آن نقش زیادی دارد. در واقع فعالیت های آنزیمی بر روی پوست افزایش می یابد و تستوسترون فعال تر می شود. این بی توازنی آنزیمی سبب می شود که پوست بدن پر مو شود. وقتی بدن درگیر کم کاری تیروئید می شود احتمال اینکه فرق چاق شود و هورمون تستوسترون بیشتر وجود داشته باشد نیز بسیار است.

 

لیزر موهای زائد پا می بایست پس از برطرف شدن بیماری و همینطور موضوعاتی از قبیل افزایش هورمون مردانه آغاز شد و در صورتی که فرد دیگر هورمون های مردانه باشد اما باز هم به پروسه لیزر موهای زائد پا ادامه دهد نمی تواند نتیجه خوبی بگیرد.

برطرف کردن این مشکلات به واسطه استفاده از دارو برای مشکلات تخمدانی، فوق کلیوی و یا سونوگرافی صورت می گیرد. مشخص است که یک سری مشکلات محیطی و فامیلی نیز در این زمینه وجود دارد که وضعیت را دشوارتر می سازد. داروهایی که برای فرد تجویز می شود می بایست بر اساس موقعیت محیطی بررسی شود. از یاد نبرید که افراد در موقعیت پرمویی نمی توانند انتظار معجزه از لیزر داشته باشند. لیزر می تواند حجم زیادی از مو را از بین ببرد اما هرگز نمی تواند نتیجه عجیب و غریب به جا بگذارد. در پروسه درمان توسط لیزر باید در ابتدا از رویش موهای زائد به صورت افراطی جلوگیری شود تا نتیجه حاصل دقیق و کاربردی باشد. از یاد نبرید که موقعیت هر بخش از پوست با بخش دیگر فرق دارد.

 

سوالات متداول لیزر موهای زائد پا

آیا درد لیزر موهای زائد پا در بخش های مختلف فرق دارد؟

بله. پوست بخش ساق پا به نسبت سایر بخش ها از نظر نازکی و کلفتی با هم فرق دارد و شاید در بخش ساقه درد بیشتری احساس کنید. از یاد نبرید که تحمل درد به واسطه سیستم خنک کننده دستگاه لیزر موهای زائد پا بسیار آسانتر شده است اما در ناحیه ران پا درد کمتری احساس می شود.

 

لیزر موهای زائد پا برای مربیان استخر چقدر نقاهت دارد؟

عملاً بین 24 ساعت الی 48 ساعت زمان برای کسانی که در محیط استخر فعالیت می کنند، کفایت می کند و گاه نیز پا حساسیت کمتری از خود نشان می دهد و این زمان نیز کوتاه تر می شود. اما مربیان استخر باید از ورود به فضای داغ باید خودداری نمایند. مشخص است که بررسی این موضوع در سال های اخیر بسیار دقیق تر صورت گرفته است.

 

آیا لیزر موهای زائد پا باعث قلقلک می شود؟

اگر پوست حساسی داشته باشید احتمالاً این مشکل برای شما پیش می آید اما به زودی برایتان عادی خواهد شد.

 

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت گیری تلفنی